خبرنگاران 2 طرح گردشگری در قزوین احیا و راه اندازی می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: 2 طرح گردشگری-ورزشی در استان شامل تله سی یژ و تله اسکی کامان و زرشک سال جاری به ترتیب احیا و راه اندازی می گردد.

خبرنگاران 2 طرح گردشگری در قزوین احیا و راه اندازی می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

علیرضا خزائلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تله سی یژ منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک پیش از این به بهره برداری رسیده بود اما پنج سال پیش به دلیل ایجاد مشکلاتی از حیث ایمنی و نقص فنی تعطیل شده بود و بهره بردار مجموعه پس از برطرف ایرادات و دریافت تاییدیه استاندارد آماده فعالیت و خدمات دهی شده است.

وی گفت: تله اسکی منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک نیز که با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری های استان احداث شده، با سه پیست اسکی آماده بهره برداری شده است.

این مسوول با بیان اینکه راه اندازی این 2 طرح یاری خوبی برای جذب گردشگران به قزوین در روزهای سرد سال است، گفت: به دلیل شرایط فعلی منتظر یک فرصت مناسب و اجازه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برای برگزاری آئین های راه اندازی دوباره تله سی یژ و افتتاح تله اسکی منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین همچنین گفت: به دنبال یک فرصت مناسب برای برگزاری برنامه رونمایی از دندان نئاندرتال به عنوان قدیمی ترین اجزای کشف شده انسانی در کشور که در کاوش های باستان شناسی غار قلعه کرد در شهرستان آوج به دست آمده هستیم.

خزائلی در ادامه از بازسازی طبقه اول ساباط موجود در خیابان عبیدزاکانی قزوین که چندی پیش به دست عده ای ناشناس تخریب شد اطلاع داد و گفت: کارگاه های عمرانی میراث فرهنگی از جمله در این پروژه با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به شکل حداقلی فعالیت می نمایند اما امیدواریم کار تکمیل بازسازی این بنای تاریخی و نورپردازی آن به زودی انجام گردد.

وی گفت: دستگاه قضایی استان در حال اجرا پیگیری های لازم را برای شناسایی و مجازات عامل یا عاملان تخریب این بنای تاریخی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 554

به "خبرنگاران 2 طرح گردشگری در قزوین احیا و راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 طرح گردشگری در قزوین احیا و راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید