خبرنگاران تندباد در شهرستان گرمی استان اردبیل با خسارت همراه شد

به گزارش چه خبر آنلاین، اردبیل - خبرنگاران - وزش تندباد با شدت متفاوت از شامگاه پنجشنبه پهنه مرکزی استان اردبیل را فرا گرفته و سبب بروز خسارات و مشکلاتی برای ساکنان بعضی نقاط از جمله در شهرستان گرمی مغان شده است.

خبرنگاران تندباد در شهرستان گرمی استان اردبیل با خسارت همراه شد

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: سرعت این پدیده جوی در شهرستان گرمی به 100 کیلومتر در ساعت رسیده و سبب خسارات و مشکلاتی در این شهرستان شده است.

فرهاد عبدالعلی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: شکسته شدن چندین اصله درخت و شیشه های درب و پنجره تعدادی از ساختمان ها ، تخریب سقف شیروانی چندین واحد مسکونی و نمای ساختمان آموزش و پرورش ، سرنگونی بعضی از تابلوهای سطح شهر ازجمله این خسارات در شهرستان گرمی است.

وی اظهارکرد: بر اثر توفان همچنین برق تعدادی از مناطق روستایی شهرستان گرمی واقع در جهت تندباد قطع و تعدادی از کابل های برق در این شهر آسیب دیده بود که از سوی ماموران شرکت توزیع نیروی برق این شهرستان ترمیم شد.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر استقرار هوای توفانی در پهنه مرکزی استان اردبیل تمام ارگان های ذیربط در آمادگی قرار دارند.

او پرهیز از رانندگی در جاده های توفانی، بازبینی استحکام شیشه های اماکن ، تابلوها ، بیلبوردهای شهری و دیگر سازه ها و در امان ماندن از احتمال سقوط اجسام از سقف ساختمان های نیمه کاره را از جمله موارد احتیاطی در هوای توفانی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، بیشینه سرعت تندباد امروز و امشب در اردبیل 86 ، فرودگاه اردبیل 93 ، نیر 86 ، سرعین 68 ، نمین 75 و مشگین شهر 84 کیلومتر در ساعت بوده است.

این پدیده در اردبیل بویژه در شهرک ها و محله های مرتفع پیرامون این شهر ضمن شکستن شاخه های درختان و شیشه های تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری سبب ایجاد اختلال در تردد رهگذران پیاده شده است.

وزش گرمباد دمای هوای منطقه را افزایش داده است به گونه ای که ساکنان اردبیل از عصر امروز افزایش ابر و ریزش باران در میانه چله زمستان را در این شهرستان سردسیر تجربه کردند.

تازه ترین نقشه های همدیدی از استقرار مرکز کم فشار بر فراز خزر و نیز شمال غرب ایران حکایت که برآیند این الگو وزش تندباد در بعضی نقاط شمالغرب ، استان اردبیل و غرب گیلان تا جمعه شب است.

از ساعات اولیه سحرگاه شنبه با نفوذ ناوه زودگذر ضمن کاهش چشمگیر دما ، بارش برف در پهنه گسترده ای از استان اردبیل آغاز شده و تا اواخر این روز ادامه می یابد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. تندباد گرم که در اردبیل به گرمیج و در غرب گیلان به گرمش موسوم است بطور معمول در نیمه دوم سال و اغلب از جانب جنوب غرب می وزد و در بعضی از سال ها تشدید سرعت آن سبب خسارت و تلفاتی در استان اردبیل می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 731

به "خبرنگاران تندباد در شهرستان گرمی استان اردبیل با خسارت همراه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تندباد در شهرستان گرمی استان اردبیل با خسارت همراه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید