خبرنگاران تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان استان همدان شروع شد

به گزارش چه خبر آنلاین، همدان- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کار تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان این استان براساس اولویت های معین شده، با واکسیناسیون پرسنل بخش عفونی و ایزوله بیمارستان سینا شروع شد.

خبرنگاران تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان استان همدان شروع شد

رشید حیدری مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اولین محموله واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی همدان تحویل شده که باید در سردخانه و شرایط خاص(18 درجه سانتیگراد زیرصفر) نگهداری گردد و حداکثر تا 2 ساعت قبل از تزریق باید از سردخانه خارج گردد.

وی اضافه نمود: کادر درمان بخش عفونی و ایزوله بیمارستان سینا در ارتباط مستقیم و مستمر با بیماران بدحال مبتلا به کرونا هستند که برهمین اساس در اولویت نخست تزریق واکسن کووید 19 قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: پس از اتمام واکسیناسیون(تزریق مرحله نخست واکسن) کارکنان بخش عفونی بیمارستان سینا، کادر فعال بخش عفونی و ایزوله بیمارستان های بهشتی و بعثت شهر همدان واکسینه می شوند.

حیدری مقدم ادامه داد: تزریق واکسن اسپوتنیک وی دارای اصول و ضوابطی است که در 2 مرحله(دوز) و با 21 روز فاصله تزریق می گردد یعنی پس از تزریق واکسن مرحله نخست، سه هفته بعد مرحله دوم تزریق واکسن انجام می گردد.

وی گفت: دیگر کادر درمان در مراحل بعدی تزریق واکسن کرونا قرار دارند و پس از آن به تناوب دیگر گروه های هدف بر اساس اولویت و میزان در معرض خطر بیماری واکسینه می شوند.

حیدری مقدم با بیان اینکه تزریق این واکسن برای بعضی افراد ممنوع است، گفت: تیم های مراقبت سلامت مرکز بهداشت همدان هم اینک در بیمارستان سینا مستقر شده و در حال تزریق واکسن به گروه های هدف هستند.

وی گفت: رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، پرهیز از خروج غیرضروری از منزل، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی نقش قابل توجهی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد.

مجموع موارد ابتلا به کووید 19 در استان همدان از ابتدای همه گیری ویروس تا به امروز به 10 هزار و 255 نفر رسیده و یک هزار و 494 بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام ستاد ملی کرونا و جدیدترین آنالیز های اجرا شده در مورد رنگ بندی شهرهای استان همدان، بهار، تویسرکان، رزن و درگزین در شرایط نارنجی، همدان، ملایر و نهاوند در شرایط زرد و فامنین ، کبودرآهنگ، اسدآباد نیز در شرایط آبی کرونا قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 690

به "خبرنگاران تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان استان همدان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان استان همدان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید