خبرنگاران تامین اجتماعی هنوز منابعی بابت متناسب سازی حقوق دریافت نکرده است

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران- خبرنگاران- دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دومین مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حالی اجرا شد که هنوز منابع مورد احتیاج و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب سازی نیز به این سازمان واگذار نشده است.

خبرنگاران تامین اجتماعی هنوز منابعی بابت متناسب سازی حقوق دریافت نکرده است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد اسدی با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تقویت بنیه اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای واگذاری 32 هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی به تأمین اجتماعی اجرا گردد تا این سازمان بتواند به پشتوانه منابع اقتصادی قابل اتکا علاوه بر اجرای متناسب سازی، خدمات مطلوب و مورد احتیاج جامعه تحت پوشش را ارائه دهد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری های اجرا شده توسط مدیرعامل و تیم مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی مبایعه نامه مربوط به واگذاری سهام شرکت های دولتی به ارزش 32 هزار میلیارد تومان در اجرای مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی به سازمان تأمین اجتماعی تحویل شده و انتظار می رود فرآیند واگذاری هرچه سریعتر تکمیل گردد و در گام بعد نیز به دنبال دریافت منابع 89 هزار میلیارد تومانی مروبط به بودجه امسال هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین تحقق مطالبات بازنشستگان و بهبود شرایط معیشت آنها را تنها به وسیله بهبود و ارتقاء مداوم خدمات سازمان تأمین اجتماعی امکان پذیر دانست و گفت: این سازمان در امسال ماهیانه بیش از 15 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و برای ایفای تعهدات خود علاوه بر دریافت به موقع حق بیمه که مهمترین منبع اقتصادی تأمین اجتماعی است، باید مطالبات از دولت را نیز با سازوکاری دقیق و موثر دریافت کند.

اسدی همچنین اظهار امیدواری کرد: منابع مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان بهتر و سریعتر از منابع مرحله اول به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت گردد و دولت به زودی سازوکار موثری را برای ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی ایجاد کند.

وی ادامه داد: تکلیف قانونی دولت در امسال پرداخت 89 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی است و بهتر است پرداخت ها از ابتدای سال آغاز گردد تا بازنشستگان نسبت به ایفای تعهد دولت در قبال این سازمان دلگرم و خوش بین شوند.

به گزارش خبرنگاران، قرار بود سازمان تامین اجتماعی از روز آدینه بیستم فروردین ماه پرداخت مستمری ها و متناسب سازی مرحله دوم را اجرایی کند که همزمان با این پرداخت ها و مطرح شدن اشکالاتی در پرداختی ها به سایر سطوح، با دستور مدیرعامل این سازمان، این اقدام به منظور بازبینی موضوع و اطمینان از صحت محاسبات به تعویق افتاد.

مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال 99 اجرایی و حقوق ماهانه مستمری بگیران این سازمان از 400 تا 800 هزار تومان افزایش یافت. مرحله دوم این متناسب سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ خواهد شد.

به گفته مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، براساس این متناسب سازی، بازنشستگان با 30 سال سابقه از فروردین 1400، 4 میلیون و 200 تا 4میلیون و 300 هزار تومان دریافت می نمایند. بازنشستگان با بیش از 30 سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از 30 سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.

در این راستا همچنین 28 اسفندماه 99 مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 813

به "خبرنگاران تامین اجتماعی هنوز منابعی بابت متناسب سازی حقوق دریافت نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین اجتماعی هنوز منابعی بابت متناسب سازی حقوق دریافت نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید