جزئیات جدیدی از گرن توریسمو 7 منتشر شد؛ گیم پلی 35 دقیقه ای آن را تماشا کنید

به گزارش چه خبر آنلاین، نوترین نسخه از سری بازی های مسابقه ای گرن توریسمو کمتر از یک ماه دیگر عرضه می شود. حال کمپانی سونی و استودیوی پلیفونی دیجیتال در نوترین قسمت State of Play، تریلری نو از گرن توریسمو 7 منتشر کرده اند و در کنار این تریلر، کازونوری یامائوچی به عنوان خالق این سری، از جزئیات بیشتری درباره بازی پرده برداشت. او گفت:

جزئیات جدیدی از گرن توریسمو 7 منتشر شد؛ گیم پلی 35 دقیقه ای آن را تماشا کنید

تنوع فوق العاده خودروها

جهانی خودروها در گرن توریسمو 7 بزرگ است و اتومبیل های مجذوب کننده زیادی در داخل آن وجود دارد. در این بازی بیش از 400 خودرو از برندهای مختلف در سراسر جهان وجود دارد. گفته شده که حتی خودروهای بیشتری در به روزرسانی های آینده به بازی اضافه خواهند شد. بازی همچنین جهانیی از خودروهای دست دوم را در خود جای داده است. در بنگاه خودروهای دست دوم، بازیکنان می توانند خودروها را با قیمت های مقرون به صرفه تری خریداری کنند. با این حال، برخی از خودروهای بسیار محبوب ممکن است حتی با قیمتی بالاتر از زمان عرضه اولیه به فروش برسند که از بین آن ها می توان به خودروهای اسپورت ژاپنی دهه 90 میلادی اشاره کرد. از طرفی مکان هایی هستند که خودروهای کلاسیک و گران قیمتی را درخود جای داده اند. برخی از خودروهای نمادین نام خود را در کتاب های تاریخ ثبت کرده اند و حتی پس از 100 سال، مجذوب کنندهیت آن ها هرگز کم نخواهد شد.

جهان بازی

نقشه بازی در واقع جایی است که امکان دسترسی به بخش های مختلف گرن توریسمو 7 را فراهم می کند. طبق گفته یامائوچی، الهام بخش توسعه دهندگان در اینجا یک بهشت و مکان تفریحی بوده که فرهنگ ماشین سواری را تجلیل می کند. هنگامی که کمپین را شروع می کنید، از امتیازات موجود در بازی برای خرید یک ماشین معمولی استفاده خواهید کرد. سپس با شرکت در مسابقات، باز کردن قفل ماشین های تازه و تنظیم و ارتقای وسایل نقلیه خود برای عملکرد بهتر، در آن پیشرفت خواهید کرد. این حالت کلاسیک کمپین است، اما بازی چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.

یکی از ویژگی های تازه در این بخش کافه است که در مرکز نقشه واقع است. در کافه، به بازیکنان یک منوی خودرو داده می شود. شما در حین کاوش در این استراحتگاه خودرو، هر منو را با برنده شدن در مسابقات مختلف تکمیل می کنید. گاهی اوقات افرادی که خودروها را طراحی کرده اند، ظاهر شده و شخصا درباره طراحی آن ها صحبت می کنند. با تکمیل مأموریت ها برای مجموعه های مختلف خودرو در کافه، بازیکنان به طور طبیعی با تاریخ خودروها و پیشینه ساخت آن ها آشنا خواهند شد.

بخش دیگر برند سنترال است. یک مرکز خرید که در آن بازیکن می تواند ماشین های تازه بخرد. در اینجا بازیکنان می توانند تقریبا 300 مدل ماشین تولید شده از سال 2001 به بعد را خریداری کنند. تولیدکنندگان خودرو از سراسر جهان در اینجا گردهم آمده اند. نه تنها نمایشگاه هایی برای خرید خودرو وجود دارند، بلکه موزه ای برای هر تولیدکننده خودرو نیز در بازی قرار داده شده که در آن می توانید درباره تاریخچه برندهای مختلف اطلاعات کسب کنید.

پیست های ماشین سواری

در بخش World Circuit، به راستاهای مختلفی برای مسابقه دادن دسترسی خواهید داشت. هنگام عرضه گرن توریسمو 7، 34 مکان مختلف و بیش از 90 پیست خواهد داشت. این شامل پیست های واقعی و بخش های تخیلی از نسخه های قبلی مجموعه است که با جلوه های بصری مدرن و خیره کننده بازمی گردند. فعالیت های Circuit Experience می توانند به شما در یادگیری این پیست ها کمک کنند. در حالت Custom Race، می توانید چیزهایی مانند شرایط آب و هوایی و ماشین های انتخابی خود را برای ایجاد مسابقات شخصی سازی شده، انتخاب کنید.

گفتنی است که لایسنس یکی از بخش های محبوب سری گرن توریسمو است. طبیعتا نسخه هفتم هم شامل این بخش است که در آن می توانید تکنیک های رانندگی را از پایه یاد بگیرید. بسکمک از مینی گیم های کوتاه هم وجود دارند که این مهارت ها را آموزش می دهند. Mission Races جایی است که رویدادهای منحصربه فردی را فراتر از مسابقات معمولی پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، در تریلر شاهد یک مسابقه درگ بودیم. همچنین مسابقات دریفت وجود دارد که در آن بازیکنان با استفاده از تکنیک های خود به رقابت می پردازند.

بخش چند نفره

چندین راه برای بازی و تعامل با دیگر بازیکنان در گرن توریسمو 7 وجود دارد. یک حالت دو نفره اسپلیت اسکرین وجود دارد که می توانید با خانواده و دوستان در اتاق نشیمن خود بازی کنید. از طرفی لابی ها هستند که در آن ها می توانید با دوستان خود به صورت آنلاین به رقابت بپردازید. در نهایت، در حالت اسپورت می توانید از مسابقه و رقابت با بازیکنان در سراسر جهان لذت ببرید.

جلوه های بصری

بازسازی کامل ماشین ها جوهره سری گرن توریسمو است. نسخه هفتم این سری روی پلی استیشن 5 گرافیکی واقع گرایانه با استفاده از قابلیت ری تریسنیگ دارد. این ویژگی با دقت نور و انعکاس را به تصویر می کشد اما روی سطح براق خودروها خود را به بهترین شکل نشان می دهد. با این ویژگی، گرافیگ این سری به نسل تازه وارد می شود.

شبیه سازی زمان و آب و هوا

گفتنی است که رنگ آسمان و شکل ابرهایی که هر روزه می بینید با انرژی خورشید، زمین و شرایط جوی که آن را احاطه کرده است، تعیین می شود. در گرن توریسمو 7، فرایند شکل گیری این ابرها بر اساس داده های هواشناسی، دما، رطوبت و فشار هوای خاص هر منطقه شبیه سازی شده است. از طرفی این مجموعه همیشه به آسمان های درخشان در شب اهمیت داده است. در نسخه هفتم مطابق انتظار، کیفیت این بخش به بالاترین حد خود رسیده است. آسمان های ستاره ای که در مکان های خاص در تاریخ ها و زمان های خاص دیده می شوند بسته به شفاف یا مه آلود بودن جو تغییراتی خواهند داشت.

تغییرات زمان و آب و هوا خود را با تغییر چشم انداز ها و نور نشان می دهند. این عوامل می توانند بر دمای اتمسفر و سطح تأثیر بگذارند و با این کار بر چسبندگی تایر، قدرت موتور و بخش های مختلف تأثیر گذاشته و با شبیه سازی فیزیک خودرو یکپارچه می شوند. به عنوان مثال زمانی که باران به سرانجام می رسد، سطحی از منطقه ها که تمایل به خشک شدن دارند، شروع به خشک شدن می کنند و منطقه های که از گودال های آب برخوردارند، بیشتر خیس می مانند. همچنین بازیکنان می توانند با نگاه کردن به رادار آب و هوا، شرایط آن را تا حدودی پیش بینی کنند. جالب است بدانید که در یک پیست بزرگ مانند نوربرگ رینگ، ممکن است در قسمتی از پیست باران ببارد، در حالی که در بخشی دیگر کاملا آفتابی باشد.

حالت پخش مجدد

در گرن توریسمو 7 علاوه بر لذت رانندگی می توانید مسابقات خود را بار دیگر مشاهده کنید تا از نقاط ضعف خود آگاه شوید. همچنین بخشی تازه در بازی وجود دارد که به صورت پویا یک زاویه دوربین خاص را مطابق با موسیقی پس زمینه ایجاد می کند. برخلاف بازی های گذشته که دوربین ها روی راستا ثابت بودند، موقعیت های دوربین و برش های تصویر اکنون به طور تصادفی هر بار طبق موسیقی که در حال پخش است، ایجاد می شوند و به شما این امکان را می دهند که هر بار که بازی خود را مشاهده می کنید، از تنوع زاویه دوربین لذت ببرید.

فیزیک وسایل نقلیه

شبیه سازی فیزیک خودرو در گرن توریسمو، تاریخی 25 ساله دارد. اعضای تیم ما بازخورد بسکمک از مشاوران متخصص از جمله لوئیس همیلتون، رانندگان برتر مسابقات قهرمانی FIA-GT و شرکای فنی ما در شرکت میشلین را جمع آوری کرده اند. این بازخورد ها باعث شده تا شبیه سازی خودروها در بازی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و در نتیجه تجربه رانندگی واقعی بهتر احساس می شود. اثرات تغییرات ارتفاع عقب و جلوی خودرو روی آن، اثر جهت باد در پیست ها و لغزش های خودروها هم به طور کامل شبیه سازی شده اند.

ویژگی های دوال سنس

برای لذت بردن از بهترین تجربه ممکن، دستگاه هایی که می توانند اطلاعاتی فراتر از گرافیک و صدا را منتقل کنند، بسیار مهم هستند. به لطف ماشه های تطبیق پذیر و قابلیت بازخورد لمسی کنترلر دوال سنس، سطج تازهی از رانندگی در پلی استیشن 5 قابل تجربه است. با ماشه های تطبیق پذیر هنگام ترمز گرفتن و لرزش های کنترلر در شرایط مختلف نظیر فشار روی لاستیک های جلو در پیچ های سخت، احساس خواهید کرد که فرمان یک ماشین واقعی را در دست گرفته اید.

صدای سه بعدی

در کنسول پلی استیشن 5، صدای سه بعدی موقعیت منابع مختلف صدا و حرکات آن ها را در فضا ارائه می دهد. در زندگی واقعی، ما می توانیم درک کنیم که یک صدا از کجا می آید. چه از سمت چپ باشد یا راست و چه از جلو، ما می توانیم تشخیص دهیم که چه زمانی صدا در روبه رو یا پشت سر ما است. صدای سه بعدی قابلیتی است که این حس ها را بازسازی می کند. حال با این ویژگی، گرن توریسمو در تازهترین نسخه خودش، به سطح تازهی از کیفیت دست پیدا می کند.

شخصی سازی وسایل نقلیه

تقریبا 60 نوع از قطعه برای هر خودرو وجود دارد که با ترکیب مدل های مختلف آن ها، می توانید عملکرد ماشین و تجربه رانندگی خود را به راحتی دست خوش تغییر قرار دهید. در حالی که تیونینگ شامل تغییر عملکرد خودرو می شود، سفارشی سازی در گرن توریسمو 7 به شما امکان می دهد تا ظاهر وسایل نقلیه را هم تغییر دهید. بیش از 650 قطعه آیرودینامیکی، 130 نوع چرخ، 1200 رنگ و… در بازی وجود دارند برای هر خودرو مجموعا به چندین هزار قطعه سفارشی می رسند. شما حتی می توانید روی ماشین رول کیج نصب کرده و تغییرات گسترده ای را روی بدنه آن انجام دهید. همچنین ویرایشگر Livery برای تزئین و رنگ آمیزی خودروها هم تکامل یافته است. اکنون می توانید استیکرها را در قسمت هایی اعمال کنید که در گذشته اجازه قرار دادن آن ها را نداشتید. محدودیت تعداد استیکرهای قابل اعمال روی خودروها هم افزایش یافته است.

حالت عکاسی پیشرفته Scapes

Scapes جهانی تازهی از عکاسی را ارائه می دهد و حالتی است که در آن می توانید با ماشین دلخواه خود به منطقه ها مختلف جهان سفر کنید. در این بخش می توانید ماشین انتخابی خود را در بیش از 2500 نقطه در سراسر جهان قرار دهید و عکس هایی با ویژگی HDR بگیرید. با ترکیب اطلاعات واقعی با تغییرات مختلفی که می توانید روی آن اعمال کنید، این حالت تصاویری را ارائه می دهد که در سطح تازهی از کیفیت هستند.

حالت عکاسی از مسابقه

این بخش به شما امکان می دهد از مسابقاتی که در آن شرکت کرده اید، عکس های مجذوب کنندهی بگیرید. رفتن به یک پیست واقعی واقعی برای عکاسی کار آسانی نیست اما در گرن توریسمو 7، می توانید تصاویری پویا و زیبا را با سهولت بیشتری بگیرید. تصاویری که حتی عکاسان هم برای گرفتن آن ها مشکل دارند.

بخش Showcase

گرن توریسمو 7 یک ابزار خلاقانه است که بازیکنان می توانند از آن برای تولید محتوای مختلف نظیر ویدیوهای مسابقات، عکس های گرفته شده در بازی، طرح های رنگارنگ و چیزهای دیگر استفاده کنند. Showcase مکانی است که می توان این محتوا را برای دانلود سایر بازیکنان به اشتراک گذاشت و محتوای تولید شده از طریق بقیه را مشاهده کرد.

تازهترین نسخه از سری گرند توریسمو در تاریخ 4 مارس 2022 (17 بهمن 1400) به صورت انحصاری روی کنسول های پلی استیشن 4 و 5 عرضه خواهد شد. در ادامه می توانید تریلر گیم پلی این بازی را روی پلی استیشن 5 مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم ویدیوی گیم پلی را با کیفیت 4K از منبع اصلی ببینید.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1281

به "جزئیات جدیدی از گرن توریسمو 7 منتشر شد؛ گیم پلی 35 دقیقه ای آن را تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدیدی از گرن توریسمو 7 منتشر شد؛ گیم پلی 35 دقیقه ای آن را تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید