تیم بایدن: تایید اقدام کالج الکترال درباره پیروزی بایدن در کنگره باید تشریفاتی باشد

به گزارش چه خبر آنلاین، تیم بایدن بر این باور است که تایید پیروزی جو بایدن از سوی کنگره آمریکا باید یک اقدام نمادین و تشریفاتی باشد.

تیم بایدن: تایید اقدام کالج الکترال درباره پیروزی بایدن در کنگره باید تشریفاتی باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جن ساکی سخنگوی بعدی کاخ سفید روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: فرایند تایید پیروزی جو بایدن در کنگره باید یک اقدام نمادین و تشریفاتی باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اظهارات جن ساکی در حالی است که تعداد نمایندگان جمهوریخواه کنگره که خواهان به چالش کشیدن فرایند پیروزی بایدن هستند، رو به افزایش است.

جن ساکی اضافه نمود: نشست 6ژانویه کنگره صرفا یک جلسه تشریفاتی است و کسانی که در حال پوشش دادن آن هستند نیز باید همین طور رفتار نمایند. فارغ از رفتارها و اقدامات مضحکی که بعضی افراد قصد دارند در روز 6 ژانویه انجام دهند، رئیس جمهور منتخب آمریکا 20 ژانویه سوگند یاد خواهد نمود.

اظهارات جن ساکی چند ساعت پس از آن مطرح شده است که جاش هاولی سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری چهارشنبه وعده داده است تا پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا در انتخابات جنجالی 3 نوامبر را در نشست آینده کنگره به چالش بکشد، یعنی نشستی که کنگره میخواهد رسما آرا الکترال را شمارش کند.

اقدام بعضی سناتورهای جمهوریخواه برای به چالش کشیدن نتایج آرا الکترال در حالی است که شانس چندانی برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

جاش هاولی میخواهد در نشست 6 ژانویه کنگره، اعضای مجلس نمایندگان و سنا را مجبور به رای گیری درباره پذیرش نتایج آرا الکترال بایدن کند. اعتراض این سناتور نتیجه انتخابات را تغییر نخواهد داد ولی فرایند تایید پیروزی بایدن را به تاخیر می اندازد.

این در شرایطی است که دموکراتها قصد دارند هر گونه اعتراض نسبت به نتایج آرا الکترال را در مجلس نمایندگان رد نمایند.

جاش هاولی با انتشار بیانیه ای اضافه نمود: بعضی ایالت ها به خصوص پنسیلوانیا نتوانسته اند از قوانین انتخاباتی خودشان تبعیت نمایند. حداقل کاری که کنگره می تواند انجام دهد، تحقیق درباره این قانون شکنی هاست.

آرا الکترال قرار است 6 ژانویه در جلسه ای در کنگره با حضور اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا شمارش گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 630

به "تیم بایدن: تایید اقدام کالج الکترال درباره پیروزی بایدن در کنگره باید تشریفاتی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم بایدن: تایید اقدام کالج الکترال درباره پیروزی بایدن در کنگره باید تشریفاتی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید