فراوری 90 محصول در حوزه سلامت 274 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد

به گزارش چه خبر آنلاین، فراوری محصولات حوزه سلامت در 4 حوزه فناورانه منجر به صرفه جویی ارزی زیادی در کشور شده است. اتفاقی که با 105 میلیارد تومان حمایت اقتصادی انجام شد.

فراوری 90 محصول در حوزه سلامت 274 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، فراوری محصولات حوزه سلامت در 4 حوزه فناورانه منجر به صرفه جویی ارزی زیادی در کشور شده است. اتفاقی که با 105 میلیارد تومان حمایت اقتصادی انجام شد.

این کار با فراوری بسته فراوری دارو های بیولوژیک، بسته فراوری مواد اولیه دارویی، بسته فراوری واکسن های انسانی و تجهیزات پزشکی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میسر شده است و برای کشور 9/274 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.

کارگروه فراوری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارتقای حوزه سلامت در کشور از محصولات حمایت نموده و فراوریات و خدمات شرکت های دانش بنیان و خلاق را به بازار رسانده است.

دارو های زیستی

در این طرح ملی، 7 بسته فراوری دارو های بیولوژیک تعریف شده است که با حمایت 3/17 میلیارد تومانی به کاهش خروج بیش از 74 میلیارد دلار ارز از کشور منجر شده است.

مواد اولیه دارویی

ستاد توسعه زیست فناوری برای ارتقای فراوری مواد اولیه دارویی به عنوان زیرساختی برای تامین احتیاج بازار دارویی کشور، اقدام به تعریف 75 بسته فراوریی در این حوزه نموده است. کاری که با حمایت 5/47 میلیارد تومانی، صرفه جویی 116 میلیارد دلاری برای کشور به همراه داشته است.

واکسن انسانی

از دیگر حوزه های فناورانه ای که در این طرح مدنظر است، فراوری واکسن های انسانی است. کاری که با اجرای 5 بسته فناورانه اجرایی شده است. اجرای این طرح با اختصاص 21 میلیارد تومان حمایت اقتصادی به نتیجه رسیده و 60 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در پی داشته است.

تجهیزات پزشکی

یکی از حوزه های ارزبری که در کشور منجر به تحمیل هزینه زیاد به خزانه کشور می شد، واردات تجهیزات پزشکی بود. کاری که با فراوری 3 محصول داخلی و حمایت 8/19 میلیارد تومانی به کاهش خروج 24 میلیون دلار ارز از کشور منجر شده است.

در کل با حمایت های انجام شده 90 محصول فناورانه در حوزه سلامت با اتکا به توان داخلی و با حمایت 6/105 میلیارد تومانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراوری شده است که در نهایت صرفه جویی 9/274 میلیون دلاری ارز را برای کشور به ارمغان آورده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1133

به "فراوری 90 محصول در حوزه سلامت 274 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 90 محصول در حوزه سلامت 274 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید