تقلای انسان در دریای طوفانی الهام بخش هنرمندان نقاش برای خلق تابلوها بوده است

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، تقلای انسان در دریای طوفانی الهام بخش هنرمندان نقاش برای خلق تابلوها بوده است.

تقلای انسان در دریای طوفانی الهام بخش هنرمندان نقاش برای خلق تابلوها بوده است

الجزیره در گزارشی آورده است:

زندگی برای انسان همانند عبور از دریایی بزرگ و عمیقی است که همیشه مملو از سختی ها و طوفان های پیش بینی نشده است. همانطور که رسیدن کشتی به ساحل و سکون سبب آرامش ناخدای کشتی است، عبور انسان از طوفان بلایا و رسیدن به ساحل آرامش، هدف و غایت انسانهاست.

شاید همین وجه تشابه است که نقاشان بسیاری را بر آن داشته تا تصاویری از دریای طوفانی و کشتی های در حال غرق شدن یا مبارزه با دریا را ترسیم نمایند.

ایوان آیوازوفسکی (1900 ـ 1817) نقاش روسی از جمله هنرمندانی است که نقاشی هایی با موضوع کشتی و دریای طوفانی را ترسیم نموده است. او آنقدر در ترسیم منظره ها دریایی مهارت داشت که آنتون چخوف ـ نویسنده مشهور روسی ـ در توصیف هر چیز زیبایی که می دید، میگفت: آنقدر زیباست که انگار آیوازوفسکی آن را خلق نموده است.

تابلوی زیر یکی از آثار او با موضوع دریای طوفانی است که در سال 1854 و به سبک مکتب رمانتیسم ترسیم شده است.

Knud Baade نقاش نروژی (1808-1879) که به ترسیم تابلوهایی با موضوع غرق شدن کشتی و دریای طوفانی معروفیت دارد. تابلوی زیر اثر اوست که کشتی را در حال غرق شدن نشان می دهد. دریا آرام است اما شرایط کشتی نشان از آن دارد که تنها دقایقی از یک طوفان سهمگین گذشته، پرنده دریایی بر صخره ای نشسته و خبری از ساحل هم نیست. این تابلو نشان می دهد که در اینجا دریا بر انسان پیروز شده و او را شکست داده است.

ویلیام جوی (1803- 1865)، نقاش بریتانیایی در تابلوی زیر که در سال 1867 ترسیم نموده، صحنه ای متفاوت از غرق شدن کشتی و تقلای ملوانان برای نجات آن را نمایش داده است. در این تابلو کشتی گرفتار شده فاصله زیادی با ساحل ندارد. عده ای از مسافران کشتی سوار بر قایق نجات شده و در حال رفتن به سمت ساحل هستند. عده زیادی هم در ساحل مشغول تماشای این نبرد و منتظر وقوع معجزه ای برای نجات افراد داخل کشتی هستند.

کلود ژوزف ورنه (1789 ـ 1714)، نقاش فرانسوی تابلوی زیر را با تصویری از یک طوفان ساحلی ترسیم نموده است. دریا در یک خط ساحلی صخره ای خشم گرفته و دو کشتی در نزدیکی ساحل را گرفتار نموده و حرکت می دهد. در این تصویر، ترسیم انسانهای وحشت زده لب ساحل که در حال کوشش برای نجات یکدیگر هستند، ضعیف بودن انسان در برابر عظمت طبیعت را نشان می دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مهر 1401 بروزرسانی: 14 مهر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1355

به "تقلای انسان در دریای طوفانی الهام بخش هنرمندان نقاش برای خلق تابلوها بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای انسان در دریای طوفانی الهام بخش هنرمندان نقاش برای خلق تابلوها بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید