تصمیم یونان برای خرید گسترده سلاح

به گزارش چه خبر آنلاین، نخست وزیر یونان از تصمیم این کشور برای خرید هواپیمای جنگنده، ناوچه، بالگرد و بعلاوه استخدام 15 هزار نیروی تازه اطلاع داد.

تصمیم یونان برای خرید گسترده سلاح

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با تشدید تنش ها با ترکیه، نخست وزیر یونان از تصمیم این کشور برای خرید هواپیما های جنگی، ناوچه و بالگرد و بعلاوه استخدام 15 هزار نیروی تازه اطلاع داد.

در حالی که تنش ها میان یونان و ترکیه در شرق مدیترانه افزایش می یابد، کریاکوس میتسوتاکیس، خبر افزایش خرید های تسلیحاتی و انجام اصلاحات در ارتش یونان را بیان کرد.

این برنامه که به نظر می رسد بلندپروازانه ترین برنامه اصلاحاتی ارتش یونان در حدود دو دهه اخیر باشد، درحالی اعلام شد که این کشور درگیر تنشی روز افزون با ترکیه بر سر منابع هیدروکربن و نفوذ دریایی در آب های سواحل دو کشور شده است.

ادامه تنش میان این دو کشور عضو ناتو به سایر قدرت های اروپایی هم کشیده شده و حتی نگرانی هایی درباره وقوع درگیری های جدی تر ایجاد نموده است.

نخست وزیر یونان در سخنرانی خود در شهر شمالی تسالونیکی گفت: یونان 18 هواپیمای جنگنده رافال ساخت فرانسه، چهار ناوچه چند منظوره و چهار بالگرد دریایی خریداری خواهد نمود، علاوه بر آنکه 15 هزار نیروی تازه به استخدام ارتش در خواهند آمد و منابع زیادی به صنایع نظامی و دفاع سایبری اختصاص داده خواهد شد. ارتش یونان به سلاح های ضد تانک، اژدر های دریایی و موشک های تازه هم مجهز خواهد شد.

به گفته وی، این ابتکار که شامل ارتقای چهار ناوچه کنونی ارتش هم می گردد، به گونه ای طراحی شده است که به ایجاد هزاران شغل منجر می گردد.

یک منبع دولتی به خبرگزاری فرانسه گفت: جزئیات بیشتر درباره هزینه های این برنامه و اینکه سلاح ها از کدام کشور ها خریداری می گردد، روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.

گفته می گردد نخست وزیر یونان این برنامه را پس از آن طراحی کرد که وی در اجلاس سران کشور های اروپای جنوبی در کوراسیکا با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ملاقات و تبادل نظر کرد.

فرانسه بر خلاف دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا و ناتو، در مناقشه یونان و ترکیه به شدت از یونان و بعلاوه از قبرس حمایت می نماید.

فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه از این قرارداد تسلیحاتی استقبال کرد و گفت این نخستین بار است که یک کشور اروپایی هواپیمای رافال خریداری می نماید.

در یک جنگ لفظی که به تدریج خصمانه تر شد، مکرون به رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود هشدار داد از خطوط قرمز عبور نکند. مکرون در ادامه کشتی های جنگی و جنگنده هایی به شرق مدیترانه اعزام کرد.

روز شنبه اردوغان هم به مکرون گفت سر به سر ترکیه نگذارد و از یونان هم خواست از انجام دادن اقدامات اشتباهی خودداری کند که کشور هایی مانند فرانسه از آن حمایت می نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 972

به "تصمیم یونان برای خرید گسترده سلاح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم یونان برای خرید گسترده سلاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید