ترامپ خواستار قطع ارتباط جمهوری خواستار با مک کانل شد

به گزارش چه خبر آنلاین، دونالد ترامپ با اعلام جنگ علیه میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواهان در سنا تهدید کرد که برای دریافت کرسی دیگر منتقدان درون این حزب اقدام می نماید، مگر اینکه آنها از دستورکار اول آمریکای او حمایت نمایند.

ترامپ خواستار قطع ارتباط جمهوری خواستار با مک کانل شد

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، این اظهارات پس از آن مطرح می گردد که مک کانل که ارشدترین سناتور جمهوریخواهان است، در مطلبی گفت این رئیس جمهوری سابق آمریکا مسوولیت اخلاقی حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا را بر عهده دارد.

دونالد ترامپ در بیانیه ای 600 کلمه ای این سناتور اهل کنتاکی را لجوج، کج خلق و مزدور سیاسی ترش رو خطاب کرد که هرگز کاری که ضروری است برای برنده شدن انجام دهد، انجام نمی دهد. ترامپ 74 ساله به سناتورهای جمهوریخواه هشدار داد که اگر در کنار مک کانل بمانند نمی توانند دوباره پیروز شوند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید نمود: زمانی که لازم و مناسب باشد، از رقبایی حمایت می کنم که حامی با عظمت ساختن دوباره آمریکا و سیاست اول آمریکای ما باشند.

انتظار می رود دونالد ترامپ از ده ها کاندیدایی که جمهوریخواهان را بابت عهدشکنی با او به چالش می کشند، حمایت کند. او اضافه کرد: حزب جمهوریخواه با رهبرانی سیاسی مانند سناتور میچ مک کانل در راس آن، نمی تواند هرگز دوباره مورد احترام یا قدرتمند باشد.

انتقاد ترامپ از شخصیتی که زمانی جزو وفادارترین افراد به شمار می رفت، بیانگر شکاف عمیقی است که در حزب جمهوریخواه درباره نقشی که این رئیس جمهوری سابق قرار است در آینده حزبش ایفا نماید، ایجاد شده است.

ترامپ در بیانیه شامگاه سه شنبه خود استدلال کرد که مک کانل مسوول از دست رفتن کنترل جمهوریخواهان بر سنا در انتخابات نوامبر است زیرا او با اختصاص پرداخت های نقدی بیشتر به آمریکایی ها در بسته حمایتی کرونا موافقت نکرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی شد: خودم دست تنها، دست کم 12 کرسی سنا را نجات دادم و بعد با فاجعه جورجیا روبرو شدیم، جایی که ما باید دو کرسی سنای آمریکا را به دست می آوردیم اما مک کانل پیشنهاد 2000 دلاری دموکرات ها را با پیشنهاد 600 دلاری جلو برد. خب می خواستید چطور گردد؟

او همچنین خودش را عاملی برای روی کار آمدن دوباره مک کانل توصیف کرد. ترامپ گفت: تنها پشیمانی من این است که مک کانل مقابل مردم با عظمت کنتاکی در انتخابات 2020 برای حمایت و تایید قدرتمند من التماس کرد و من این کار را برای او کردم. بدون حمایت من مک کانل می باخت، بد هم می باخت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 697

به "ترامپ خواستار قطع ارتباط جمهوری خواستار با مک کانل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خواستار قطع ارتباط جمهوری خواستار با مک کانل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید