تامین و توزیع 400 کپسول اکسیژن ساز خانگی در کشور از سوی هلال احمر

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران (پانا) - آیین اهدای400 دستگاه اکسیژن ساز خانگی از سوی دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر و معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار برگزار گردید.

تامین و توزیع 400 کپسول اکسیژن ساز خانگی در کشور از سوی هلال احمر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در این مراسم محمد حسن قوسیان مقدم گفت: سه اتفاق خوش یمن امروز و اینجا در حال اجرا است، ما با اهدای این دستگاه های اکسیژن ساز در روز پرستار می خواهیم به یاری پرستاران برویم تا بخشی از ظرفیت بیمارستان ها آزاد گردد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان ما دارای ظرفیتی هستند که ما می توانیم از این ظرفیت هم داخل کشور هم خارج از کشور بهره ببریم و امیدوارم این فرایند با همراهی سایر خیرین ادامه دار باشد.

وی گفت: شرکت های داخلی ما می توانند برای ارائه خدمات پس از فروش خود برنامه ریزی نمایند؛ بر این اساس باید شرایط طوری تعریف گردد تا قطعات یدکی در نمایندگی های معرفی شده هم ارائه گردد.

قوسیان مقدم تاکید نمود: ما الان کنار دوستان صلیب سرخ هستیم و این نشان دهنده حضور ما در یک خانواده بین المللی با 192 کشور است و در واقع بیانگر همکاری بین المللی و یاری کردن به هم در بحران ها است که بسیار اتفاق خوشایندی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در دورانی که ما تحت تاثیر تحریم ها هستیم به جز یاری های اقتصادی، یاری های دیگری هم وجود دارد که برای دریافت این یاری ها احتیاجمند استفاده از ظرفیت بین المللی فدراسیون و کمیته بین المللی صلیب سرخ هستیم، به عنوان مثال این ظرفیت بین المللی می تواند در خرید واکسن به ما یاری کند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا جهان را تحت تاثیر قرار داده است، اضافه کرد: این بیماری فضای همدلی و خدمت کردن را در جهان ایجاد نموده و ما امیدواریم بتوانیم از توان داخلی خود استفاده کنیم تا به کشورهای همسایه هم یاری کنیم.

قوسیان مقدم گفت: جمعیت هلال احمر در شهرستان ها بانک امانات تجهیزات پزشکی دارد که با فراهم کردن احتیاج بیماران به وسیله این تجهیزات می توان مراجعه به بیمارستان ها را کم کرد.

یاری 250 هزار فرانکی سوئیس برای تهیه دستگاه های اکسیژن ساز

معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، در این مراسم با اشاره به اینکه مبلغ 250 هزار فرانک سوئیس از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به جمعیت هلال ایران با هدف تهیه دستگاه های اکسیژن ساز برای بیماران اهدا شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ها خیلی شلوغ است تهیه این دستگاه ها بسیار ضرورت دارد.

دانیل مونیوس روخاس با بیان اینکه ساخت قطعات برای دستگاه های اکسیژن ساز به شکل کاملا بومی و محلی در ایران من را تحت تاثیر قرار داد، اضافه کرد: این ظرفیت در سایر کشورهای منطقه وجود ندارد و با توجه به اینکه الان هم در بحران هستیم، ایران از این ظرفیت برای برطرف احتیاجهای داخلی خودش باید استفاده کند اما شاید در آینده بتوان با استفاده از این ظرفیت بومی به کشورهایی همچون سوریه و یمن که در جنگ هستند هم یاری کرد.

اوی با تاکید بر اینکه الان تمرکز روی درمان است اما قدم بعدی فراوری و ارائه واکسن خواهد بود؛ اضافه کرد: با وجودی که در سطح بین المللی واکسن در حال فراوری است، اطلاع داریم که ایران هم در حال ساخت واکسن است و به همین منظور ما به عنوان کمیته بین المللی صلیب سرخ آمادگی پشتیبانی از جمعیت هلال احمر ایران و سایر مسئولان را داریم تا این واکسن در اختیار مردم ایران قرار بگیرد.

حداقل به 4000 کپسول اکسیژن و 1000 دستگاه اکسیژن ساز احتیاج مندیم

رئیس سازمان داوطلبان نیز در این مراسم با بیان این که امروز ما شاهد یک اتفاق خوب و موثر در حوزه ارائه خدمات در جمعیت هلال احمر هستیم، گفت: بیش از یک دهه از ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی و توان بخشی جمعیت هلال احمر می گذرد که به صورت امانت در اختیار بیماران احتیاجمند قرار می گیرد.

محمد نصیری با اشاره به اینکه یکی از تجهیزاتی که در اختیار بیماران قرار گرفته کپسول اکسیژن بوده و الان در بحران کرونا تقاضا برای استفاده از این دستگاه ها بیشتر شده است گفت: ما 1500 دستگاه کپسول اکسیژن و 80 دستگاه اکسیژن ساز در کل کشور داشتیم که احتیاج به تقویت داشت. چون در ازای هر یک کپسول اکسیژن 10 نفر متقاضی داشتیم.

وی گفت: با یاری خیران هلال احمر 1000 کپسول اکسیژن به هلال احمر اهدا شد که نیمی از آن ها در استان ها توزیع شده و یاری نقدی مردم 400 میلیون تومان برای خرید کپسول اکسیژن بوده است.

نصیری با بیان اینکه با توجه به استمداد ما مبنی بر احتیاج به دستگاه و تجهیزات پزشکی برای یاری به بیماران احتیاجمند مبلغ 250 هزار فرانکی سوئیس معادل تقریبا 6 میلیارد تومان از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به هلال احمر اهداء شد، اضافه کرد: ما توانستیم به وسیله یک شرکت دانش بنیان که فراوری این دستگاه را بر عهده دارد، 400 دستگاه اکسیژن ساز خریداری کنیم که واگذاری آن از امروز آغاز شده و فرایند توزیع در استان ها نیز در حال اجرا است.

رئیس سازمان داوطلبان تاکید نمود: برای یاری به بیماران حداقل به 4000 کپسول اکسیژن و 1000 دستگاه اکسیژن ساز احتیاج داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 602

به "تامین و توزیع 400 کپسول اکسیژن ساز خانگی در کشور از سوی هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین و توزیع 400 کپسول اکسیژن ساز خانگی در کشور از سوی هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید