بیگانگان در نزدیکی زمین ، آیا فضایی ها روی مریخ زندگی می کنند؟

به گزارش چه خبر آنلاین، همگان به دنبال یافتن آدم فضایی ها هستند که تا به امروز محقق نشده است، اما دانشمندان به تازگی به تحقیقاتی رسیده اند که گویا خبر از حضور فضایی ها در مریخ می دهد.

بیگانگان در نزدیکی زمین ، آیا فضایی ها روی مریخ زندگی می کنند؟

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، اخیرا گروهی از دانشمندان یک تجزیه و تحلیلی از نمونه های خاکی 3.5 میلیارد ساله مریخ منتشر کرده اند که حاوی ترکیبات شیمیایی به نام تیوفن بوده و بالقوه می توانند آلی باشند که اگر آن ها وجود داشته باشند، به احتمال زیاد زمانی باکتری هایی در این کره زندگی می کرده اند.

براساس گفته زیست شناسان تیوفن های خاک دارای نشانه هایی از زندگی هستند. وجود این ترکیبات آلی در خاک مریخ محکم ترین مدرک را برای وجود زندگی در سیاره ای به غیر زمین، نشان می دهد.

البته گروه تحقیقاتی فوق الذکر هنوز از ماهیت این ترکیبات مطمئن نیستند. یک نظریه پیشرو برای وجود تیوفن های مریخی در واقع تاثیرات شهاب سنگ ها بر روی سطح سیاره است که باعث می شوند آن ها غیرآلی باشند.

به همین دلیل دانشگاه واشنگتن طبق اطلاعیه ای گفت: تاثیرات شهاب سنگ ها یک توضیح غیرآلی محتمل است. تیوفن ها می توانند با کاهش ترموشیمایی سولفات ایجاد شوند؛ فرآیندی که شامل مجموعه ترکیباتی است که تا 248 درجه فارنهایت گرم می شوند. در زیست شناسی، باکتری ها (ممکن است بیشتر از 3 میلیارد سال پیش نیز وجود داشتند یعنی زمانیکه مریخ گرمتر و مرطوب تر بوده) می توانند یک فرآیند کاهش سولفات که منجر به تشکیل تیوفن می شود را تسهیل کنند. همچنین راه های دیگری نیز وجود دارند، جایی که تیوفن ها خودشان بوسیله باکتری ها تجزیه می شوند.

متاسفانه، کاوشگر مریخ زیست ستاره شناس نیست و درنهایت می تواند انسان را به مریخ ببرد تا منشاء تیوفن ها معین شود. در این میان گروه قصد انجام تحقیقات بیشتری را دارد تا شاید داده های بیشتری از کاوشگر خود بدست آورد.

محققان مدعی نیستند که جستجو برای زندگی بیگانگان کامل شده است. با اینکه وجود تیوفن ها در خاک مریخ بسیار هیجان انگیز است، اما نمی توان گفت دانشمندان قطعا به دنبال آن هستند. این تنها پیش نیازیست برای اینکه مطمئنا بگوییم آیا تا به حال زندگی در مریخ وجود داشته است یا نه.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 44

به "بیگانگان در نزدیکی زمین ، آیا فضایی ها روی مریخ زندگی می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیگانگان در نزدیکی زمین ، آیا فضایی ها روی مریخ زندگی می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید