باسیل: انصراف حریری از تشکیل کابینه به زیان ماست

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد لبنان گفت انصراف حریری از تشکیل کابینه - بر خلاف تصور بعضی - از نظر ما ضرر است نه سود.

باسیل: انصراف حریری از تشکیل کابینه به زیان ماست

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد ما بیش از هر کسی و گروه دیگری بابت این موضوع دچار خسارت شده ایم و این مسأله واقعا ما را ناراحت نموده است. ما هر کاری کردیم تا این کابینه تشکیل گردد و هنوز هم حاضریم برای یاری به حریری و جلوگیری از اتلاف وقت بیشتر هر کاری انجام دهیم.

باسیل در پاسخ به سئوالی درباره امکان حصول توافق با حریری در صورت تشکیل کابینه به روزنامه النهار گفت: در گذشته ما درباره بسیاری از موضوعات با حریری تفاهم داشتیم امروز هم می توانیم به توافق برسیم. هیچ چیزی نمی تواند ما را از رسیدن به این توافق باز دارد. من مثل گذشته حاضرم درباره همه مسائل به بحث و تبادل نظر بنشینم. ما می توانیم فضای وسیعی را ایجاد کنیم که منافع همه را تأمین کند.

وی درباره اصرار جریان ملی آزاد و رئیس جمهور بر انتصاب دو وزیر مسیحی در این کابینه گفت: رئیس جمهور هیچ وقت نخواسته است که دو وزیر مسیحی معرفی شوند. سیاق منطقی این است که رئیس جمهور و نخست وزیر درباره دو نفر از لیست متخصصین غیر وابسته پیشنهادی توافق نمایند تا در این صورت رئیس جمهور به هیچ وجه نتواند به یک سوم معطل یا ضامن (یک سوم معطل یا ضامن بنا به تعبیر بعضی، یعنی دستیابی اقلیت به یک سوم کرسی های وزارتی به اضافه یک و این مانع از آن می گردد که اکثریت تصمیم های مهم و سرنوشت ساز را به تنهایی بگیرد و تک روی کند به خصوص که قانون اساسی لبنان شرط نموده مصوبات دولت با رای یک سوم اعضای دولت تصویب گردد تا لازم الاجرا باشند) دست یابد. بعلاوه انتصاب این وزرا به نخست وزیر مکلف هم محدود نمی گردد. مسأله رأی اعتماد هم حل شده است. پس دیگر جایی برای انصراف و عذرخواهی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 930

به "باسیل: انصراف حریری از تشکیل کابینه به زیان ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باسیل: انصراف حریری از تشکیل کابینه به زیان ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید