این آجیل خوشمزه مثل آب خوردن شما را لاغر می نماید!

به گزارش چه خبر آنلاین، گردو به علت داشتن اسید های چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین آ و د برای کاهش وزن موثر است. 12 تا 14 نیمه گردو به شما حدود 190 کالری می دهد، اما همه کالری ها برای سلامتی بد نیستند.

این آجیل خوشمزه مثل آب خوردن شما را لاغر می نماید!

اگر سعی در کاهش وزن خود دارید، حتما از مزایای آجیل در رژیم غذایی خود مطلع شوید. آجیل علاوه بر طعم خوشمزه، پر از مواد مغذی است که برای حفظ سلامت مفید و ضروری هستند.

گردو یکی از اجزای آجیل است که می تواند در رژیم غذایی قرار گرفته و به شما در کاهش وزن یاری کند.

ارزش غذایی گردو:

گردو به علت داشتن اسید های چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین آ و د برای کاهش وزن موثر است. 12 تا 14 نیمه گردو به شما حدود 190 کالری می دهد، اما همه کالری ها برای سلامتی بد نیستند. برعکس گردو فواید زیادی دارد مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و جلوگیری از پیری.

میزان کالری گردو:

هر 100 گرم گردو 645 کالری دارد. گردو کالری انبوهی دارد، اما مصرف آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم میگردد و طبق مطالعات متعدد، انرژی جذب شده از آجیل ها نسبت به مواد مغذی آن ها کم تر از انتظار است.

تامین انرژی مورد احتیاج بدن:

گردو با تامین انرژی مورد احتیاج بدنتان سبب کاهش وزن شما میگردد پس همانطور که بخش تناسب اندام نمناک اشاره نموده است زمانی که گردو مصرف کنید سایر کالری های دیگر از مواد غذایی در طول روز را کاهش دهید.

بهبود سلامت دل و روده:

سلامت شکم برای مدیریت وزن بسیار لازم است. شکم ناسالم می تواند خطر چاقی، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش دهد. اگر از سلامت شکم برخوردار هستید به طور اتوماتیک قادر به هضم صحیح غذا و کنترل وزن خود خواهید بود.

کنترل اشتها:

گردو برای کنترل گرسنگی خوب است و می تواند به شما یاری کند تا مدت زمان طولانی تری سیر مانده و میلی به غذا های دیگر نداشته باشید، زیرا بعد از مدتی که گردو مصرف نماییم، بخشی از مغز آن ها به نام اینسولا فعالیتش بیشتر می گردد، این بخش از مغز در کنترل اشتها دخالت دارد؛ بنابراین مصرف گردو سبب کاهش وزن در افراد خواهد شد.

سرشار از چربی های امگا 3:

گردو دارای چربی های امگا 3 فراوانی است که اگر به طور منظم و در میزان مناسب مصرف گردد سبب کاهش اشتها شده و به کاهش وزن یاری می نماید.

کاهش قند خون:

افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، به تدریج میلشان نسبت به مصرف شیرینی ها، غذا های پرکالری و پر حجم و چرب کمتر می گردد و خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط در آن ها کاهش می یابد. مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین میگردد.

کاهش کلسترول:

گردو سرشار از چربی های مفید است و این چربی ها کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول خوب خون را بالا میبرند.

با مصرف گردو چربی های دور شکم و پهلو را بسوزانید:

گردو یک ماده غذایی مفید برای چربی سوزی است. گردو خاصیت MUFA دارد بدین معنی که دارای چربی مفید بوده و چربی های مضر و اشباع شده ندارد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از MUFA ها مثل گردو و ماهی در آب شدن چربی های دور شکم و پهلو کارآمد است، زیرا چربی های مفید چربی های دور شکم و پهلو را با افزایش یک سوخت ساز مناسب از بین میبرند.

مصرف MUFA ها سبب کاهش کلسترول بد خون، تامین پروتیین ها و فیبر بدن، سلامت قلب می گردد پس این مواد غذایی را روزانه و به مقدار مصرف کنید تا از شر چربی های شکم و پهلو راحت شوید و اندامی متناسب و خوش فرم داشته باشید.

چطور گردو را برای کاهش وزن مصرف کنید؟

بهترین زمان خوردن گردو قبل از هر دو وعده غذایی روزانه است. قبل از غذا یک مشت گردو (30 گرم) یا چند عدد گردو بخورید پس از 15 تا 30 دقیقه یک لیوان آب بنوشید، اینگونه احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در نهایت غذای کمتری می خورید، زیرا گردو سرشار از فیبر است و سبب می گردد اشتهایی برای پرخوری و مصرف دسر های خامه ای و... نداشته باشید. بعلاوه باید توجه داشت که ورزش بدنی روزانه و خوردن غذا های سالم نظیر سبزیجات سبز و میوه ها برای وزن ایده ال لازم است.

سایر خواص گردو:

گردو منبع غنی منگنز و مس، منیزیم و فسفر، آهن و کلسیم و و میزان کمی سدیم و نمک است و حاوی ویتامین B3، B6، B5، E، B2 می باشد و خواص زیر را داراست:

محافظت از پوست

استحکام استخوان

تنظیم متابولیسم بدن

تقویت هوش و حافظه

درمان کننده درد مفاصل

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

تنظیم کننده فشار خون

مفید برای پوست و مو

بهبود گردش خون

جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی

بهبود صفرا

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید
انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1384

به "این آجیل خوشمزه مثل آب خوردن شما را لاغر می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آجیل خوشمزه مثل آب خوردن شما را لاغر می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید