ارتش آمریکا از نیروهای افراطی پاکسازی می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، تارنمای هیل نوشت: به دنبال حملات مرگبار 17 دی به کنگره آمریکا، قانونگذاران این نهاد آمریکایی قصد دارند با تغییر در لحن لایحه مجوز دفاع ملی (NDAA) در امسال با افراط گرایی در وزارت دفاع (پنتاگون) و سازمان های فدرال مقابله نمایند.

ارتش آمریکا از نیروهای افراطی پاکسازی می گردد

تارنمای هیل نوشت قانونگذاران آمریکایی به دنبال جلوگیری از ملحق شدن نژادپرستان و دیگر گروه های افراطی به ارتش و ادامه حضور آنها در نیروهای مسلح هستند؛ به ویژه اینکه معلوم شده از هر 5 فرد متهم به ارتباط با شورش و حمله به کنگره، یک نفر به شکلی سابقه نظامی داشته است.

آنتونی براون نماینده دموکرات آمریکا در بیانیه ای که برای تارنمای آمریکایی هیل ارسال شده است گفت: حمله به کنگره شورشی بود که عمدتا تا حدی از سوی گروه هایی دامن زده شد که از تفکرات افراط گرایانه رجحان طلبان سفید پوست حمایت می نمایند.

وی اضافه کرد: ما باید متعهد شویم که چنین باورهایی را در بین رده های مختلف نظامی خود حذف کنیم و اعضای ارتش را در مقابل افراط گرایی محافظت کنیم و این اطمینان را به وجود آوریم که آمریکایی ها در کشوری که خدمت می نمایند ایمن هستند.

نگرانی ها درباره افراط گرایی در بین رده های مختلف نظامی بعد از حمله به کنگره اهمیت یافته است. دستکم 27 نفر از بیش از 140 نفری که در این حملات متهم شناخته شدند در ارتش آمریکا خدمت می نمایند یا سابقه خدمت در ارتش را داشتند.

وزارت دفاع آمریکا برای پاکسازی نیروهای افراطی و ناسیونالیست سفیدپوست در نیروی هوایی یا در بین ملوانان کوشش هایی انجام داده است.

یک مقام دفاعی آمریکا به تارنمای هیل گفته است که از بین 143 اطلاعیه تحقیقاتی که پنتاگون سال گذشته درباره اعضای کنونی و سابق ارتش از پلیس فدرال دریافت نموده 68 مورد در ارتباط با موارد افراط گرایی داخلی بوده است.

بر اساس نظرسنجی سال 2019 تارنمای میلیتاری تایمز و موسسه دانشگاه سیراکیوس از خانواده های نظامیان و کهنه سربازان، تقریبا یک سوم از کسانی که در حال خدمت در ارتش هستند گفته اند که شخصا شاهد نمونه ای از ناسیونالیست ملی یا نژادپرستی ناشی از مسائل عقیدتی بوده اند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به خبرنگاران گفت: ما می دانیم که بعضی از گروه ها کوشش می نمایند نیروهای ما را به استخدام خود در آورده یا افراط گرایان را تشویق به پیوستن به ارتش نمایند تا مهارت ها و تجربه لازم را بدست آورند.

برای برطرف این معضل، پنتاگون اکنون در حال آنالیز سیاست های خود درباره فعالیت های افراطی گرایانه در بین نیروهای این وزارتخانه است.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا همچنین قصد آنالیز این موضوع را دارد که آیا این وزارتخانه از رویه های کافی برای جلوگیری از ورود چنین دیدگاه های افراط گرایانه ای برخوردار است یا نه. دستور چنین رویه هایی در مجوز دفاعی سال اقتصادی 2021 که قبل از سرانجام ریاست جمهوری ترامپ به قانون تبدیل شد، داده شده است.

براون، نماینده کنگره و عضو ارشد کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا و فراکسیون سیاه پوستان کنگره گفت: باید ارزیابی بهتری از دیدگاه های افراط گرایانه داشته باشیم، موضوعات رجحان طلبی نژاد سفید را برطرف نموده و با ترور داخلی مقابله کنیم و تضمین کنیم که دانشکده های نظامی نسل بعدی را بین کسانی تربیت نمایند که به آمریکا علاقه مند هستند.

بروان گفت با دولت بایدن و لیود آستین وزیر دفاع جدید درباره این مسائل در ارتباط است.

از سوی دیگر، به گفته سناتور تیم کین عضو کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا، سناتورهای آمریکایی در حال آنالیز نحوه اجرای شروط مقرر در مجوز دفاعی سال 2021 قبل از تهیه لایحه مجوز دفاعی سال جاری هستند.

مایکل بِنت سناتور دموکرات هم گفت با دولت ترامپ و همکاران دیگر خود در سنا در حال آنالیز روش هایی برای ریشه کنی احساس تنفر در ارتش است.

بایدن به دنبال حمله به کنگره، طرفداران مسلح ترامپ را تروریست های داخلی خواند و نیروهای امنیتی را نیز به برخورد بیش از حد نرم با طرفداران ترامپ متهم کرد.

روزنامه گاردین پیشتر در گزارشی نوشت: موضوع افراط گرایی در ارتش آمریکا بعد از حمله به کنگره بار دیگر مورد توجه ویژه قرار گرفته است، به ویژه این که بیشتر اعضای نظامی در آمریکا را مردان سفید پوست تشکیل می دهند که مشخصه بیشتر کسانی است که به کنگره حمله کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 677

به "ارتش آمریکا از نیروهای افراطی پاکسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا از نیروهای افراطی پاکسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید