آیا لیمو یک ادرار آور طبیعی است؟

به گزارش چه خبر آنلاین، لیمو نه تنها در غذاها، داروهای خانگی، و یا کارهای خانه مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه می تواند به یک باتری کاملاً کاربردی تبدیل گردد ـ باتری ای که آنقدر خوب باشد که بتواند یک ال ای دی را روشن سازد. درخت لیمو یکی از قدیمی ترین

آیا لیمو یک ادرار آور طبیعی است؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

لیمو نه تنها در غذاها، داروهای خانگی، و یا کارهای خانه مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه می تواند به یک باتری کاملاً کاربردی تبدیل گردد ـ باتری ای که آنقدر خوب باشد که بتواند یک ال ای دی را روشن سازد. درخت لیمو یکی از قدیمی ترین درختانی است که در دنیا کاشته شده و لیمو به جهت داشتن منافع و مزایای بسیار زیاد شناخته شده است، یکی از فوائد اولیه آن خاصیت ادرار آوری است.

ادرار آور طبیعی

لیمو به اسم یک ادرار آور طبیعی به مسمومیت زدایی یاری می نماید

اگر بخواهیم صحبت از یک نوشیدنی بسیار سرد تازه در یک روز گرم و یا یک ضد عفونی کننده خانگی مقرون به صرفه قیمت کنیم، باید بگوییم که لیمو همواره اولین موردی است که به فکر شما خطور می نماید. به غیر از لیمو، برخی از دیورتیک یا ادرار آورهای طبیعی دیگر سرکه سیب، آرتیشو، خیار، آب کرن بری (Cranberry)، هویج، کلم، قاصدک، رازیانه، چای سبز، گزنه، گوجه فرنگی، شاهی آبی، و هندوانه را شامل می گردد.

لیمو به اسم یک ادرار آور

لیمو را به اسم یک دیورتیک طبیعی به حساب می آورند، به این علت که اندازه ادرار را به ویژه هنگامی که با آب گرم یا داغ مصرف گردد، افزایش می دهد. با توجه به این ویژگی، یکی از فوائد مهمی که لیمو دارد، یاری به احتباس آب می باشد. بسیاری از افرادی که دچار اِدم یا ورم می باشند، با با نوشیدن آب لیمو تسکین می یابند. علاوه بر این، با ایجاد دیورز یا ادرار زیاد، لیمو به دفع سموم و باکتری های مضر از بدن یاری می نماید.

طرز تهیه آب لیمو ـ کرن بری ادرار آور

1 قاشق غذا خوری از عصاره آب کرن بری را با 8 اونس (796ر226 گرم) آب مقطر گرم مخلوط نمایید. پس از در آوردن هسته لیمو، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را در محلول بریزید. جهت مزه دار شدن نوشیدنی، مقداری شکر به آن بیافزایید، آب میوه را درون یک بطری ریخته و به خوبی آن را تکان دهید. بفرمایید! بر عکس یک آب طعم دار طبیعی، این آب لیموی ادرار آور طعم دار، رژیمی، و سرشار از ویتامین C می باشد.

نکته ای جهت یادآوری

لیمو، به اسم یک دیورتیک، ممکن است به بدن برای رهایی از چند پوند آب یاری نموده و وزن آب بدن را کاهش دهد، اما به معنای واقعی موجب کاهش وزن نمی گردد. بنابراین، چنانچه قصد کاهش وزن در دراز مدت را دارید، توصیه می گردد به ادارا آورها (چه طبیعی و چه غیر طبیعی) تکیه نکنید.

معایب مصرف بیش از حد لیمو

لیمو برای بدن بسیار مفید است، اما، تنها بایستی هنگامی که بدان احتیاج دارید از این میوه بهره ببرید و نه به طور منظم. اگر چه عوارض جانبی نوشیدن بیش از حد آب لیمو هنوز معین نشده است، اما بسیاری از افراد دچار ساییدگی مینای دندان شده که ممکن است بعد از مدتی مشکلاتی همانند، حساسیت دندانی و پوسیدگی دندان را به بار آورد.

یک هشدار در خصوص ادرار آورها

جهت رعایت جانب احتیاط، بایستی بدانید که از مصرف طولانی مدت هر نوع ادرار آوری خودداری نمایید، به این علت که ممکن است منجر به ایجاد عوارض جانبی همانند، آریتمی، خستگی مفرط، ضعف، گرفتگی عضلانی، کم آبی بدن و کاهش اشتها شوند.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1036

به "آیا لیمو یک ادرار آور طبیعی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا لیمو یک ادرار آور طبیعی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید