آتش نشانی یعنی هر لحظه خطر، 11 سال پیگیری بی نتیجه آتش نشانان مهریز

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران/یزد مسئول آتش نشانی باغشهر تاریخی مهریز از 11 سال پیگیری و نامه نگاری بی نتیجه با مسئولان جهت تامین خودروی پیشرو برای تنها ایستگاه شهرستان به رغم تعدد روستاها و گستردگی شهرستان و سطح پوشش 92 کیلومتری جاده ترانزیتی شمال - جنوب کشور از طریق آن گلایه می کند.

آتش نشانی یعنی هر لحظه خطر، 11 سال پیگیری بی نتیجه آتش نشانان مهریز

سید محمدحسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران می گوید: از ابتدای امسال تا به امروز 555 ماموریت از سوی آتش نشانی شهرستان با اعزام 800 نفر نیروی آتش نشان به محل حوادث ثبت شده که بیشتر این مواد با فراوانی 97 مورد مربوط به حوادث امداد و نجات از جمله تصادفات جاده ای و نجات از چاه بوده است.

وی اضافه می کند: 80 مورد از ماموریت های این مدت هم مربوط به آتش سوزی، 22 مورد کنترل ایمنی ساختمان، 32 مورد دفع حیوانات موذی و 25 مورد آتش سوزی زباله بوده است.

حسینی از فعالیت 13 آتش نشان در مهریز و وجود شش دستگاه خودرو در آتش نشانی در تنها ایستگاه این شهرستان خبر می دهد و می گوید:البته در عمل تنها دو دستگاه خوروی آتش نشانی کارایی لازم برای اطفای حریق را دارند.

وی بزرگترین و اساسی ترین دغدغه آتش نشانی مهریز با توجه به تعدد روستاها و گستردگی شهرستان و سطح پوشش 92 کیلومتری جاده ترانزیتی شمال - جنوب کشور، نداشتن خودروی پیشرو است چرا که در بسیاری از مواقع که سرعت عمل حرف اول را در نجات جان مصدومان حادثه می زند، استفاده از خودروهای سنگین آتش نشانی در نبود خودروی پیشرو هیچ توجیهی ندارد و این در حالیست که تجهیز آتش نشانی به تجهیزات به روز، یک اقدام بدیهی است ولی پیگیری ها و نامه نگاری های 11 ساله با مسئولان در این رابطه هنوز نتیجه بخش نبوده است.

حسینی خاطرنشان می کند: البته امیدوار بودیم با ساخت ایستگاه دوم آتش نشانی شهرستان، از تعداد و سطح پوشش ماموریت های ایستگاه مرکزی کاسته شود ولی تجهیز نشدن ایستگاه دوم هم موجب تاخیر در راه اندازی آن شده و عملاً دغدغه مازاد بر مسائل سابق آتش نشانی مهریز شده است.

محمدرضا ابوالقاسمی نسب که یکی از دلاورمردان آتش نشانی با سابقه 20 سال خدمت است، هم از وجود مسائل ناشی از کمبود تجهیزات در آتش نشانی مهریز گلایه و بیان می کند: در حوادثی مانند برق گرفتگی تنها 15 دقیقه وقت برای نجات فرد وجود دارد اما تنها ایستگاه آتش نشانی مهریز فاقد ماشین پیشرو برای داشتن سرعت عمل کافی جهت نجات حادثه دیدگان است و هرگونه تلفات جانی نه تنها خانواده ای را داغدار می کند بلکه لطمات روحی نامناسبی روی نیروهای آتش نشان خواهد داشت.

وی در مورد سختی ها و دشواری های شغلش به خبرنگار خبرنگاران می گوید: آتش نشان، شغلی است که نمی توان بدون علاقه وارد آن شد چرا که هموره در کنار خدمت رسانی به مردم، خطر هم همراه این شغل است و هرچند شجاعت لازمه فعالیت در آن است اما گاهاً بروز اتفاقات ناگوار آتش نشانان را تحت تاثیر قرار می دهد.

ابوالقاسمی نسب در این باره اضافه می کند: اضطراب، استرس و غم از دست دادن افراد، سختی هایی است که در این راه باید متحمل شد اما شیرینی نجات و قدردانی مردم هم بسیار لذت بخش است.

عباس زارع زاده مهریزی یکی دیگر از آتش نشانان مهریز که حدود پنج سال از فعالیتش در این ایستگاه می گذرد، کار آتش نشانی را هر لحظه خطر تعریف می کند و در گفت وگو با خبرنگاران می گوید: این کار علاقه داشتم و به همین دلیل هم پای دشواریهایش ایستادم و وارد این حرفه شدم.

وی در مورد برخی سختی های این حرفه خاطرنشان می کند: متاسفانه وقتی در محل حادثه و مقابل چشمان ما، عزیز یک خانواده جان خودش را از دست می دهد، ناراحتی این اتفاق، روزها و شاید هفته ها در فکر آتش نشانان تداوم خواهد داشت.

زارع زاده مهریزی هم به وعده های مکرر مسئولان درخصوص استفاده از تجهیزات به روز و خرید ماشین پیشرو برای آتش نشانی مهریز که تا به امروز عملی نشده اشاره و خواستار اهتمام بیشتر مسئولان به این موضوع می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1029

به "آتش نشانی یعنی هر لحظه خطر، 11 سال پیگیری بی نتیجه آتش نشانان مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش نشانی یعنی هر لحظه خطر، 11 سال پیگیری بی نتیجه آتش نشانان مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید