مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با رنو ساندرو و پژو i207

به گزارش چه خبر آنلاین، هاچ بک ها مدت هاست که دل رانندگان را برده اند! بایک سابرینا هاچ بک هم حداقل در نگاه اول می تواند این کار را بکند. با این وجود، در بازار ایران هاچ بک های پُرتعداد دیگری هم در همین محدوده قیمت هستند که می توانند با بایک سابرینا رقابت داشته باشند و دلبری نمایند. در این مطلب به مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با نو ساندرو و پژو i207 و برلیانس H320 می پردازیم تا ببینیم بایک سابرینا در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با رنو ساندرو و پژو i207

مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با رنو ساندرو

رنو ساندرو، که براساس پلتفرم ال 90 ساخته شده است، از سال 1394 وارد بازار خودروی ایران شد. این محصول رنو از موتوری 4 سلیندر با حجم 1600 سی سی بهره می برد و در دو مدل جعبه دنده دستی و اتوماتیک وارد بازار شده است.

قدرت موتور ساندرو 105 اسب بخار است و به مراتب از قدرت کم تری نسبت به موتور 113 اسب بخاری بایک سابرینا برخوردار است. این در حالی است که مصرف سوخت ساندرو در هر دو مدل دستی و اتوماتیک از بایک سابرینا بیش تر است.

با مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با رنو ساندرو باید بگوییم که ساندرو تقریبا هیچ آپشن خاصی ندارد و کابین اش کاملاً شبیه به ال 90 طراحی شده است. از نظر ایمنی، ساندرو هم مثل بایک سابرینا دو کیسه هوا دارد. اما نکته مهم درباره ساندرو نام سازنده آن، یعنی رنوی فرانسه، است که کیفیت ساخت خودرو را تضمین می نماید. پیشنهادی می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو ساندرو با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

بعلاوه، به واسطه فراوری ساندرو در پارس خودرو و یکی بودن بیشتر قطعات آن با ال 90، خدمات پس از فروش آن نسبت به بایک سابرینا هاچ بک یک سر و گردن بالاتر و هزینه نگهداری از آن هم به مراتب پایین تر است. در ضمنً بازار فروش دست دوم این خودرو نسبت به بایک سابرینا، بسیار بهتر است.

نمای پشتی بایک سابرینا هاچ بک

مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با پژو i207

زیبایی مهم ترین مشخصه پژو i207 در مقایسه با دیگر رقبای هم رده آن است. در واقع، این خودرو یک فیس لیفت از سری محبوب پژو 206 است که تغییراتی در چراغ ها و بدنه داشته. درون کابین این خودرو هم نسبت به 206 تغییر نموده، اما به هیچ وجه نمی تواند با طراحی داخلی خودروهای چینی، مثل بایک سابرینا، رقابت کند.

با مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با پژو 207i باید گفت کهه طراحی جایگاه های i207 نسبت به خودروهای تازهتر و حتی چینی، مثل بایک سابرینا، چند قدم عقب تر است و از ارگونومی مطلوبی برخوردار نیست. بعلاوه، فضای عقب خودرو مثل پژو 206 محدود است و افرادی با قد 180 سانتی متر به بالا اصلاً در آن احساس راحتی نخواهند کرد.

پژو i207 موتور 1587 سی سی دارد که تقریبا مشابه موتور 1500 سی سی بایک سابرینا است، با این تفاوت که پژو قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه فراوری می نماید و بایک قدرت 113 اسب بخار در 5600 الی 6000 دور در دقیقه. مصرف سوخت مدل اتوماتیک این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر است و بیشتر از مصرف سابرینا است. شاید بد نباید که مطلب مقایسه پژو 207i با رقبا را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری از این فرانسوی-ایرانی به دست آورید.

با وجود این که پژو i207، دقیقاً مثل بایک سابرینا، دو کیسه هوا دارد، اما توانسته 4 ستاره از 5 ستاره بنیاد ایمنی خودروهای اروپا دریافت کند و این یعنی از این منظر شرایطش نسبت به بایک سابرینا بهتر است. نکته دیگر درباره i207 خدمات پس از فروش نسبتاً مناسب و در دسترس بودن قطعات و بعلاوه بازار خوب فروش دستِ دوم آن است.

نمای داخلی بایک سابرینا هاچ بک

مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با برلیانس H320

پیشتر در مطلب مقایسه برلیسان H320 با خودروهای هم رده، این خودروی چینی را به طور مفصل آنالیز نموده ایم. برلیانس هم مثل بایک سابرینا یک خودروی چینی است، اما تفاوت مهمش این است که در ایران به وسیله پارس خودرو فراوری می گردد و این یعنی می توان روی خدمات پس از فروش و وجود قطعاتش حساب باز کرد.

موتور برلیانس H320 1500 سی سی حجم دارد، اما در مدل تازه آن این حجم به 1650 سی سی افزایش پیدا نموده است و توانسته قدرت موتور را از 103 به 114 اسب بخار افزایش دهد و ازاین جهت، با بایک سابرینا شرایط برابری داشته باشد. این خودرو هم در دو مدل جعبه دنده اتوماتیک و دستی عرضه می گردد، که در نوع اتوماتیک مصرف سوخت تقریبا 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده است و ازاین نظر تفاوت خاصی با بایک سابرینا ندارد.

با این حال با مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با برلیسان H320 از نظر ظاهری، برلیانس خیلی معمولی به نظر می رسد و هیچ چیز ویژه ای ندارد، هرچند نکته منفی هم نمی توان در آن پیدا کرد. تفاوت اصلی اما در طراحی کابین و امکانات است. برلیانس H320 کابین معمولی ای دارد که اصلا به پای سابرینا نمی رسد.

از نظر امکانات هم خبری از سنسور نور، سنسور باران، نمایش گر، مسیریاب و خیلی چیزهای دیگر نیست و آپشن های خودرو تنها محدود به دو کیسه هواست. و اما نکته مثبت برای برلیانس H320 وجود پارس خودرو به عنوان فراوریکننده و پشتیبان خدمات پس از فروش است. بد نیست برای دریافت اطلاعات بیشتر نیم نگاهی هم به مقایسه برلیانس H320 با خودروهای هم رده داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد به خوبی بایک سابرینا هاچ بک را در کنار رقبایش آنالیز کند و اطلاعات مفیدی از این خودرو در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی های سایت خبرنگاران از قیمت خرید و فروش بایک سابرینا آگاه شوید.

آیا شما تجربه رانندگی با سابرینا هاچ بک را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1312

به "مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با رنو ساندرو و پژو i207" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بایک سابرینا هاچ بک با رنو ساندرو و پژو i207"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید