53 نفر از رهبران دموکرات خواهان لغو تحریم های ایران و بازگشت به برجام شدند

به گزارش چه خبر آنلاین، 53 تن از رهبران حزب دموکرات آمریکا با ارسال نامه ای از رئیس جمهور کشور خود خواستند با لغو تحریم های جمهوری اسلامی به برجام بازگردد.

53 نفر از رهبران دموکرات خواهان لغو تحریم های ایران و بازگشت به برجام شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، 53 تن از رهبران حزب دموکرات ایالات آمریکا با ارسال نامه ای از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند که تحریم های دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه ایران را بردارد کند و به برجام بازگردد.

بنا بر گزارش وبگاه آنتی وار، رهبران ایالتی حزب دموکرات در نامه ای با تأکید بر لزوم برداشته شدن تحریم های دوران ترامپ علیه ایران، نوشتند: برداشتن تحریم های با سوء نیت ترامپ که مستقیماً علیه ایران وضع کرد تا تقریباً بازگشت به برجام را غیرممکن کند، نباید به عنوان امتیازی به ایران تلقی گردد بلکه باید به عنوان کوششی برای احیای اعتبار آمریکا و تقویت امنیت آمریکا در نظر گرفته گردد.

این رهبران دموکرات در ادامه با اشاره به پیامدهای منفی تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دادند: این توافق (برجام)، سرزده ترین و برجام سرزده ترین و محدودترین سازوکارهای تأیید، نظارت و بازرسی هسته ای را که تا به امروز مورد مذاکره قرار گرفته است، اعمال نموده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور مداوم تأیید نموده است که این توافق در جلوگیری از خطر یک سلاح هسته ای ایران کارساز بوده است.

این رهبران دموکرات سپس با اشاره به این موارد خطاب به بایدن تأکید کردند: ما از شما می خواهیم که در مقابل فشارهای حامیان رویکرد شکست خورده ترامپ در قبال ایران تسلیم نشوید.

طبق این گزارش، نامه فوق به سازماندهی موسسه کوینسی نوشته شده است و باربارا لی نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و کیت الیسون دادستان کل ایالت مینه سوتا از امضاکنندگان اصلی این نامه بودند.

دور چهارم مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین روز آدینه هفته گذشته شروع شد اما پیشرفت های اندکی در زمینه چگونگی برطرف اختلافات برای لغو تحریم های ایالات آمریکا در قبال محدود شدن برنامه هسته ای ایران حاصل شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم های مالی شدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد و علاوه بر بازگرداندن تحریم هایی که طبق برجام برداشته شده بود، تحریم های غیرمرتبط با برنامه هسته ای ایران علیه جمهوری اسلامی تحمیل کرد به امید آن که ایران را وادار به موافقت با توافق مورد قبول آمریکا کند که این اقدام نه تنها نتیجه بخش نبود بلکه ایران را وادار کرد تا پس از بدعهدی کشورهای اروپایی به تعهداتشان ذیل برجام، اقداماتی را در جهت کاهش تعهدات برجامی خود بردارد.

علی رغم آن که مقام های جمهوری اسلامی تأکید نموده اند که آمریکا باید برای بازگشت مجدد به برجام تمامی تحریم های ایران با هر عنوانی را لغو کند اما واشنگتن تنها برای لغو بعضی تحریم های ایران ابراز آمادگی نموده است.

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است در کوشش است به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین زمینه های بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند. از جمله مهم ترین موانع در این مذاکرات حل و فصل اختلافات بر سر تحریم هایی است که آمریکا برای پایبند شدن به برجام بایستی برطرف کند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در کنفرانس خبری شامگاه دوشنبه خود در این باره تأیید کرد چالش های بزرگی در این مذاکرات وجود دارند که بایستی برطرف شوند. او گفت: همان طور که شنیده اید ارزیابی ما کماکان این است که چالش های مهمی هستند که باقی مانده اند و شکاف عمیقی بین جایی که ایرانی ها هستند و جایی که ما فکر می کنیم باید باشند تا به برجام پایبند شوند، وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 900

به "53 نفر از رهبران دموکرات خواهان لغو تحریم های ایران و بازگشت به برجام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "53 نفر از رهبران دموکرات خواهان لغو تحریم های ایران و بازگشت به برجام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید