4 روش مهم افزیش امنیت مغازه و فروشگاه

به گزارش چه خبر آنلاین، یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان فروشگاه ها، بحث امنیت محل و جلوگیری از اتفاقات پیش بینی نشده از قبیل سرقت می باشد. روزانه معمولاً تعداد زیادی از مردم در تمام فروشگاه های جهان در حال عبور و مرور می باشند و صاحبان این قبیل از کسب و کارها ساعت های زیادی را در مغازه های خود به سر می برند و ساعت های تعطیلی کمتری نسبت به اداره جات دارند. بعلاوه میان انباشت کالا در فروشگاه ها نسبت به اداره جات بالا می باشد و به نوعی انبار و ویترین اجناس همان قفسه های نصب شده داخل مغازه ها است.

4 روش مهم افزیش امنیت مغازه و فروشگاه

از این رو بحث ایجاد امنیت در این فروشگاه ها افزایش می یابد. این مسئله زمانی به اوج حساسیت خود می رسد که کالاهای انباشته شده هر کدام از ارزش ریالی بالایی برخوردار باشند. در این میان بحث حفظ امنیت جانی فروشندگان نیز مطرح می گردد. بارزترین مثال آن طلا فروشی ها می باشد که به نوعی می توان آنها را به گاوصندوق های بسیار بزرگی تشبیه کرد که درب آن به روی همگان باز است!

در این مقاله سعی می کنیم مهم ترین راه های ایجاد امنیت در فروشگاه ها را به اختصارتوضیح دهیم. در اینجا تاکید ما به استفاده از سیستم اعلام سرقت و دوربین مداربسته های استاندارد است. برای خرید دوربین مداربسته در اصفهان می توانید با مجموعه توسعه داده پردازی سپنتا در تماس باشید و یا برای خرید آنلاین دوربین مداربسته به سایت ما مراجعه و یا با شماره 03135075 بفرمایید.

سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر مغازه پرکاربردترین روش جلوگیری از دزدی مغازه

همان طور که گفته شد، معمولاً بخش عظیمی از انبار کالاها همان ویترین و قفسه های فروشگاه ها می باشد و این باعث می گردد دزدین را ترغیب به نفوذ و سرقت اجناس بکند. از این رو هنگامی که فروشگاه ها ساعاتی از شبانه روز را تعطیل هستند، می بایست از سیستم های اعلام سرقت یا همان دزدگیر اماکن استفاده نمایند که بتوانند از بروز هرگونه اتفاق دران محل در کمترین زمان ممکن با خبر شوند. البته همان طور که از نام سیستم های اعلام سرقت معین است، وظیفه این سیستم ها، اعلام به موقع وقوع حادثه می باشد و اقدام برای جلوگیری از دزدی یا به دام انداختن دزد بر عهده دزدگیر نمی باشد. از آنجایی که فروشگاه ها دارای درب های بزرگ و معمولاً شیشه ای هستند، و یا دارای ویترین های بزرگی می باشند چشمی های دزدگیر را به گونه ای می بایست نصب کرد بتوانند کل مساحت درب شیشه ای و یا ویترین را پوشش دهند.

گاهی ممکن است برای یک درب احتیاج به چندین سنسور داشته باشیم. بعلاوه برای گاو صندوق ها و درب و پنجره های شیشه ای می توانیم از سنسورهای لرزشی استاندارد استفاده کنیم. این سنسورها شکستگی شیشه و یا تخریب دیوار یا بدنه گاو صندوق را می توانند به ما اطلاع دهند. البته دقت کنید که از سنسور لرزشی های کاملاً استاندارد و با برندهای کاملاً شناخته شده و معتبر بهره ببرید. سنسورهای لرزشی دست ساز با ساز و کار بسیار ابتدایی و غیر استاندارد زیادی در بازار وجود دارد که نه تنها در حفظ امنیت به ما کمکی نمی نمایند بلکه باعث گمراهی و ایجاد خطا نیز می گردند.

نصب دوربین مداربسته برترین روش جلوگیری از سرقت و محافظت از موجودی فروشگاه

در کنار نصب سیستم اعلام سرقت، وجود سیستم نظارت تصویری نیز احساس می گردد. گاهی امکان دارد در فاصله نسبتاً دوری از فروشگاه خود هستیم و دزدگیر وقوع یک حادثه را به ما علائم می نماید. شرط اتخاذ مناسب ترین پاسخ نسبت به وقوع حادثه تماشا نوع اتفاقی است که در محل در حال رخ دادن است. پس ما می توانیم با دوربین مداربسته متوجه بشویم دقیقاً چه اتفاقی در محل در حال رخ دادن است بعلاوه گاهی پیش می آید که جمعیت زیادی در فروشگاه در حال رفت آمد هستند و تسلط کامل بر تمام نقاط تقریباً غیر ممکن است. ولی با نصب دوربین مداربسته می توانیم از برترین زوایا بر همه گوشه های فروشگاه خود تسلط کامل داشته باشیم و این گونه مدیریت و نظارت بر فروشگاه کار بسیار راحت تری است. گاهی در میان تعداد بالای اجناس داخل فروشگاه، کالایی گم می گردد.

این گونه می توانیم با دوربین مداربسته محل دقیق آن کالا را از آخرین جایی که بوده و جا به جایی آخرین نقطه ای که منتقل شده رصد کنیم و در این میان متوجه خواهیم شد که آیا کالای مورد نظر گم شده یا به سرقت رفته و بعلاوه به راحتی دزد را شناسایی کنیم. بعضی از فروشگاه ها نیز احتیاج به رصد و مدیریت فروشگاه و کارمندان خود از راه دور دارند. این گونه از هر نقطه ای می توان بر اوضاع و رویدادهای روزانه فروشگاه واقف بود.

استفاده از قفل های برقی و ضد سرقت

حتماً رخ داده که برای خرید یا فروش جواهرات به یک طلافروشی مراجعه نموده باشید و متوجه قفل بودن درب فروشگاه شده اید. و با فشردن زنگ فروشگاه، فروشنده درب را برای شما باز می نماید. البته این سیستم برای همه فروشگاه ها سازگار نیست چراکه لازمه خیلی از کسب و کارها باز بودن درب فروشگاه می باشد ولی در هنگام تعطیلی کسب و کارتان، این قفل های برقی می توانند امنیت بیشتری نسبت به قفل های کتابی یا کلیدی درب ها داشته باشند. به هر حال هرچه تعداد موانع موجود در برابر ورود بیشتر باشد، آن فروشگاه از جذابیت کمتری برای دزدین برخوردار است.

نصب آینه در بخش های مختلف مغازه و فروشگاه

یکی از روش های سنتی رایج در فروشگاه ها برای نظارت بر قفسه ها، نصب آینه می باشد. معمولاً نحوه نصب این آینه ها در بالای سر قفسه ها به گونه ای بود که اجناس داخل طبقات از داخل آینه قابل مشاهده می بود و فروشنده می توانست بر این کالاها نظارت بهتری داشته باشد. البته آینه ها به خاطر نواقصی که داشتند همانند عدم امکان ضبط وقایع، عدم نظارت از راه دور، اشغال فضای زیاد و برهم زدن دکوراسیون و زیبایی محل، عدم برخورداری از دقت بالا و… جای خود را به دوربین های مداربسته و سیستم های اعلام سرقت داده اند. با این حال هنوز در بعضی فروشگاه ها از این آینه ها استفاده می گردد.

منبع: اتاق
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1356

به "4 روش مهم افزیش امنیت مغازه و فروشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش مهم افزیش امنیت مغازه و فروشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید