گروه بندی صفحات در گوگل کروم

به گزارش چه خبر آنلاین، علاوه بر استفاده از حروف متنی، صفحات کروم می توانند با شکلک ها نیز برچسب زده شوند. وقتی مرورگر را ببندید، تمام گروه ها ذخیره خواهند شد و با بازگشایی مرورگر، گروه های ساخته شده نیز دوباره ظاهر خواهند شد.

گروه بندی صفحات در گوگل کروم

سوندار پنچای، معاون کروم، در جریان کنفرانس سالانه شرکت گوگل در سان فرانسیسکو

گوگل در حال تغییر نحوه کارکرد مرورگر کروم است تا به وسیله ویژگی جدیدی که گروه بندی صفحات نام دارد، به کاربران کنترل بیشتری در اداره صفحات مرورگر خود بدهد.

این ویژگی اکنون در نسخه آزمایشی گوگل کروم قابل دسترسی است، ولی قرار است هفته آینده به نسخه اصلی منتقل گردد و کاربران خواهند توانست صفحات مختلف را با هم گروه بندی نموده و هر گروه را با نام یا رنگ دلخواه برچسب بزنند. بعد از انجام این کار هم کاربر می تواند در گروه های خود گشت زده و هر زمان که احتیاج بود ترتیب و ترکیب آن ها را تغییر دهد.

گوگل با اعلام آمدن این ویژگی جدید، در پستی در وبلاگ خود نوشت: با آنالیز نحوه استفاده خود و تحقیقات پیشین از کاربران به این نتیجه رسیدیم که برخی افراد دوست دارند صفحات مرورگر کروم خود را بسته به موضوع، گروه بندی نمایند.

برای مثال، وقتی روی چندین پروژه متفاوت مشغولید یا در حال آنالیز سایت ها یا فروشگاه های آنلاین متعدد هستید، این ویژگی می تواند خیلی مفید باشد.

علاوه بر استفاده از حروف متنی، صفحات کروم می توانند با شکلک ها نیز برچسب زده شوند. وقتی مرورگر را ببندید، تمام گروه ها ذخیره خواهند شد و با بازگشایی مرورگر، گروه های ساخته شده نیز دوباره ظاهر خواهند شد.

این ویژگی جدید در گوگل کروم روی دستگاه های سیستم عامل کروم (که موتور محرک لپتاپ های کروم بوک این شرکت است)، ویندوز، اپل، و لینوکس قابل دسترسی خواهد بود.

گرچه نسخه رسمی کروم به زودی این ویژگی را خواهد داشت، افرادی که می خواهند زودتر به آن، و سایر به روزرسانی های جدید، دسترسی داشته باشند، می توانند آن را در نسخه آزمایشی گوگل کروم تجربه نمایند.

گوگل کروم بر اساس کرومیوم نوشته شده که یک پروژه نرم افزاری متن باز است که به عنوان زیربنای موتور جست وجوی این مرورگر بزرگ عمل می نماید. مرورگر هایی که بر اساس کرومیوم نوشته شده اند، شامل گوگل کروم، می توانند با افزودن خطوطی از کد و تغییر ظاهر و زیربنای آن و ایجاد ویژگی های جدید، به مرورگر محبوب دیگری تبدیل شوند، از جمله مرورگر بریو (Brave) که بر حفظ حریم خصوصی کاربران متمرکز است، مرورگر اج (Edge) از مایکروسافت، و همچنین مرورگر اپرا که همگی به همین شیوه نوشته شده اند.

هنوز معلوم نیست که به روزرسانی جدید گوگل به مرورگر های دیگری که از کد آن استفاده نموده اند نیز ویژگی اخیر را تسری دهد.

گوگل کروم تنها مرورگری نیست که امکان گروه بندی صفحات را برای کاربران فراهم می آورد. مرورگر ویوالدی (Vivaldi) که آن هم بر اساس کرومیوم نوشته شده است، همینک نیز با ویژگی صفحه گذاری به کاربران اجازه می دهد صفحات خود را گرو ه بندی نمایند و همچنین امکان تقسیم صفحه به دو نیمه را فراهم می آورد تا در آن واحد، بتوان چندین تارنما را زیر نظر داشت.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 234

به "گروه بندی صفحات در گوگل کروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه بندی صفحات در گوگل کروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید