گرم شدن آب و هوا در نروژ یک جاده باستانی را آشکار کرد، عکس

به گزارش چه خبر آنلاین، مجموعه ای از آثار باستانی شامل ابزار و لباس در این جهت نوظهور کشف شد. این آثار باستانی که برای مدت زیادی از طریق یخ پوشانده شده بودند و سالم ارزیابی می شوند، ثابت می نمایند انسان ها بیش از آنچه که پیشتر تصور می شد از ارتفاعات نروژ تردد می کردند.

گرم شدن آب و هوا در نروژ یک جاده باستانی را آشکار کرد، عکس

شواهدی از شکار، جابه جایی فصلی و مسافرت بر روی آنچه که به نظر می رسد یک جاده کوهستانی پرتردد بوده باشد نیز وجود دارد.

لارس پیلو که یک باستان شناس است این اکتشاف را اکتشافی رویایی توصیف کرد و اعلام کرد: مسافران گذشته در این راستا آثار بسیاری را از خود به جای گذاشته اند که به وسیله یخ سالم باقی مانده اند. این آثار باستانی می توانند درباره زمان سفر این افراد، دلیل تردد آن ها از راستاهای کوهستانی و حتی هویت این افراد اطلاعاتی در اختیارمان قرار دهند. این اطلاعات از ارزش تاریخی بالایی برخوردار هستند.

کاوش در این محل از تابستان گرم سال 2011 که ذوب شدن یخ ها برای نخستین بار به باستان شناسان اجازه تحقیق و آنالیز در این مکان را داد، شروع شد. از نتایج این کاوش به کشف پیراهن مردانه ای با قدمت 1700 سال که قدیمی ترین لباس کشف شده در نروژ محسوب می گردد، می توان اشاره نمود.

تابستان گرم سال 2019 اما بخش دیگری از جاده کوهستان لندبرین را آشکار کرد. پس از سال ها کاوش در این منطقه، باستان شناسان در نهایت به جاده ای باستانی دست یافتند که تاریخ گذاری رادیوکربن نشان داد این راستا در فاصله دوران رومی تا قرون وسطی به مدت هزاران سال مورد استفاده قرار می گرفته است.

وایکینگ ها بیشتر برای تجارت به وسیله کشتی و دریا شناخته شده هستند، اما تجارت زمینی برای انتقال غذا و ابزار به بازارهای اروپایی نیز مرسوم بوده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 166

به "گرم شدن آب و هوا در نروژ یک جاده باستانی را آشکار کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرم شدن آب و هوا در نروژ یک جاده باستانی را آشکار کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید