کشف و ضبط 64 قلم شیء عتیقه در کرمان

به گزارش چه خبر آنلاین، سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در سه ماه ابتدای امسال 64 قلم شیء عتیقه در این استان کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط 64 قلم شیء عتیقه در کرمان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سید هادی جعفری دوشنبه 16 تیرماه 1399 با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته 9 حفار غیرمجاز در استان کرمان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند، اضافه کرد: در این مدت چهار حفاری غیرقانونی نیز توسط سودجویان اشیای عتیقه صورت گرفته است.

او اظهار کرد: کاسه، پیکره انسان و حیوان، پیکره اسب سوار و جام پایه دار (سنگی و مفرغی) در شهرستان ارزوییه، زیورآلات و اشیای تزئینی در شهرستان بردسیر و دیگر اشیا از شهرستان های مختلف استان کشف شده است که بیشترین قدمت متعلق به کشفیات شهرستان ارزوییه است که به 4هزار سال گذشته برمی شود.

جعفری با بیان اینکه استان کرمان دارای محوطه های باستانی و اماکن تاریخی فراوانی است، گفت: با توجه به ضرورت صیانت و حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان کرمان این اداره کل نیازمند همکاری مردم و انجمن های مردم نهاد است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 312

به "کشف و ضبط 64 قلم شیء عتیقه در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط 64 قلم شیء عتیقه در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید