جاذبه های گردشگری پراگ، شهر صد مناره (تور جمهوری چک)

به گزارش چه خبر آنلاین، پراگ، شهر صد مناره است. شهری که شاید با شنیدن نام مستعارش به یاد شهرهای مسلمان نشین بیفتید، اما این شهر پر است از تاریخ حکومت های مختلف و دین ها و اعتقادات مختلف، از مسیحیت گرفته تا کمونیسم. درواقع پراگ، صدمناره را از مناره ها و گنبدهای کلیساهایی به استعاره گرفته که در طول سالیان متمادی به سبک های معماری زیبا ساخته شده اند. همین کلیساها خودشان از معروف ترین و مهم ترین جاهای دیدنی پراگ هستند، هرچند که جاذبه های گردشگری پراگ کم نیست و همین مسائل باعث شده تا این شهر، با زیبایی بی حد و حصرش جزو مقاصد گردشگری درجه یک به حساب آمده و در سال 2014، جزو 10 شهر برتر از نظر جاذبه گردشگری باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری پراگ بیشتر آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری پراگ، شهر صد مناره (تور جمهوری چک)

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

شهر قدیمی پراگ

به جرات می توان گفت که همه عظمت و شکوه این شهر باستانی در شهر قدیمی پراگ جمع شده است. شکوهی که یادآور اولین اپرای موتزارت در تالار اپرای نئوکلاسیک آن بوده و یا تالار شهرداری و ساعت نجومی که خودشان از جمله معروف ترین جاهای دیدنی پراگ هستند و یادآور سبک معماری گوتیک و عجایب آن.

موزه ملی چک

علوم طبیعی و تاریخ، چیزی است که در وهله اول، در این موزه خودنمایی می نماید و علتش هم این است که بنیان گذارش، یک دانشمند گیاه شناس بوده، اما زمانی که این موزه به بخش دولتی منتقل شد، به 6 قسمت تقسیم شد و بخش های بزرگتری را در بر گرفت.

ساعت نجومی

ساعت نجومی فقط ساعتی نیست که زمان و یک سری مسائل دیگر مثل موقعیت ماه و خورشید را نشان دهد. می توان گفت که این ساعت، یک نمایش کامل است. از معماری و مجسمه های سبک گوتیک اطرافش گرفته تا شمایل 12 حواریون مسیح که هرشب ساعت دوازده خودشان را نشان می دهند و چهار مجسمه کنار ساعت که هرکدام از چپ به راست، نماد غرور، خساست، مرگ و خوش گذرانی می باشند. این ساعت که بر روی برج عمارت شهرداری قرار گرفته، سومین ساعت نجومی جهان و قدیمی ترین ساعت نجومی است که در حال حاضر کار می نماید.

باغ وحش پراگ

باغ وحش شهر پراگ هم مانند بسیاری از اماکن دیدنی این شهر، جزو رتبه های اول جهانست. این باغ وحش در رده هفتم برترین باغ وحش های جهان قرار گرفته، 45 هکتار مساحت دارد و در آن 4400 جانور از 670 گونه زندگی می نمایند.

موزه کمونیسم

این موزه، نمایش دهنده تمام اتفاقات ناگوار است، در زمانی که حکومت کمونیسم بر این کشور سایه انداخته بود. در آن موقع، کشور جمهوری چک و اسلواکی، یک کشور را تشکیل می دادند که به آن چکسلواکی می گفتند. فساد زمان حکوکت کمونیسم در این موزه با نشان دادن مغازه های خالی و چهره مردمان مظلوم و فقیر و رنج دیده، به نمایش گذاشته می گردد.

پل چارلز

شاید اگر نام شهر پراگ را شهر صد مناره نمی گذاشتند، باید آن را شهر صد پل می نامیدند. پراگ، برروی رودخانه ولتاوا که از داخل شهر عبور می نماید، 18 پل دارد که مهم ترین آن ها پل چارلز می باشد که از زیباترین و قدیمی ترین جاهای دیدنی پراگ است و 10 متر عرض، 516 متر طول و 16 دهانه دارد.

قلعه پراگ

باز هم یک رکورد دیگر برای شهر پراگ، بزرگ ترین قلعه جهان. قلعه پراگ با مجکوعه کلیساها و کاخ هایی که دارد، اقامتگاه پادشاهان بوده و ساخت کامل آن، بیش از حدود ده قرن به طول انجامیده است و به همین علت دربرگیرنده سبک های مختلف معماری از قرن نهم تا بیستم می باشد.

کلیسای جامع سنت ویتوس

بوهمیا، نام کشوری بوده که در زمان های بسیار دور، پراگ مرکز آن بوده. این کشور و تمدنش، یادگاری های زیادی به جا گذاشته اند که در طول تاریخ، ماندگار شده. یکی از آن یادگاری ها، کلیسای جامع سنت ویتوس می باشد که به سبک گوتیک ساخته شده و از قدیمی ترین و بزرگ ترین کلیساهای باستان است.

ناحیه لسر کوآرتر

اگر می خواهید که در گذشته قدم بزنید و خیابان ها و ساختمان های قدیمی را دیدن کنید، این بخش انتخاب خوبی برای شما می باشد. ناحیه لسر کوآرتر، مجموعه ای از بناهای دیدنی با معماری خاص می باشد که کلیسای سنت نیکولاس در قلب آن قرار گرفته است.

قصر لبکوویچ

اینجا که یکی از جاهای دیدنی پراگ است، محل زندگی خانواده سلطنتی بوده که نامشان، لبکوویچ برروی این ساختمان گذاشته شده و اکنون به یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری پراگ تشکیل شده است. سبک ساختمان قصر لبکوویچ، به سبک اروپای شرقی می باشد و همراه با ساختمان دیدنی اش به موزه ای برای علاقه مندان تاریخ و گردشگران تبدیل شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1394

به "جاذبه های گردشگری پراگ، شهر صد مناره (تور جمهوری چک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری پراگ، شهر صد مناره (تور جمهوری چک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید