کشته شدن سرکرده حرکت اسلامی ازبکستان در شمال افغانستان

به گزارش چه خبر آنلاین، مقامات امنیتی در ولایت فاریاب اعلام کردند که سرکرده حرکت اسلامی ازبکستان در این ولایت کشته شده است.

کشته شدن سرکرده حرکت اسلامی ازبکستان در شمال افغانستان

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نهادهای امنیتی در شمال افغانستان به رسانه ها گفته اند که عزیز یولداش سرنموده حرکت اسلامی ازبکستان در ولایت فاریاب کشته شده است.

بعضی منابع غیررسمی می گویند که وی از حرکت اسلامی ازبکستان انشعاب نموده بود.

سپاه 209 شاهین در بیانیه ای گفت که عزیز یولداش فرزند طاهر یولداش سرنموده حرکت اسلامی ازبکستان در منطقه کوتل ببر در روستای حاجی سعیدگل از شهرستان غورماچ در عملیات هدفمندی کشته شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این بیانیه افزود که در عملیات نیروهای امنیتی افغان همچنین پسر عزیز یولداش با نام حکمت نیز زخمی شده است.

در بیانیه شاهین آمده است که عزیز یولداش در ناامنی، فعالیت های تروریستی و کشتار شهروندان در ولایت های شمالی افغانستان بویژه فاریاب نقش داشته است.

این در حالی است که طاهر یولداش، سرنموده سابق حرکت اسلامی ازبکستان دو سال قبل در پاکستان و در نزدیکی مرز افغانستان کشته شد.

منابع خبری سال گذشته نیز از حضور خانواده رهبر سابق حرکت اسلامی ازبکستان در شمال افغانستان و شروع بعضی تحرکات تروریستی در این مناطق خبر داده بودند.

والی فاریاب نیز همزمان با خبر حضور خانواده طاهر یولداش در نشستی خبری اعلام نموده بود که با ورود این خانواده به شمال افغانستان، فعالیت گروه هایی با پرچم سیاه و به تعبیر او داعش در این ولایت شکلی جدی به خود گرفته و در بعضی مناطق فعالیت رسمی آنها شروع شده است.

حضور خاندان طاهر یولداش در افغانستان معنایش این است که گروه های تروریستی خارجی در افغانستان اکنون با تمام قوا وارد میدان شده و هر کدام می خواهند پرچمدار حیات جدید تروریست های خارجی در این کشور باشند.

ولایت های شمالی افغانستان با کشورهای آسیایی مرکزی و چین مرز دارند که وجود افراد وابسته به داعش و سایر گروه های تروریستی نگرانی شدید این کشورها را در پی داشته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 524

به "کشته شدن سرکرده حرکت اسلامی ازبکستان در شمال افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن سرکرده حرکت اسلامی ازبکستان در شمال افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید