کرونا 75 درصد فعالان بخش گردشگری نیشابور را بیکار کرد

به گزارش چه خبر آنلاین، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: بر اثر شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن حدود 75 درصد از فعالان شاغل در حوزه گردشگری این شهرستان بیکار شده و یا فعالیت آن ها به حالت تعلیق درآمده است.

کرونا 75 درصد فعالان بخش گردشگری نیشابور را بیکار کرد

به گزارش خبرنگاران از مشهد، اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: بر اثر شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن حدود 75 درصد از فعالان شاغل در حوزه گردشگری این شهرستان بیکار شده و یا فعالیت آن ها به حالت تعلیق درآمده است؛ متاثر از این بحران بعضی از تاسیسات گردشگری نظیر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، رستوران ها و یا هتل آپارتمان های منطقه نیز به طور کامل تعطیل شده اند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا مهرماه 14 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در حوزه صنایع دستی نیشابور به تایید کارگروه اشتغال شهرستان رسید که متقاضیان به بانک عامل معرفی شدند و از این طریق برای 180 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: پارسال 107 فقره پرونده در مورد دریافت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی به اندازه بیش از 23 میلیارد ریال ثبت سامانه شد که متقاضیان پس از گذراندن فرآیند آنالیز و کارشناسی پرونده ها و تایید کمیسیون، برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

اعتمادی گفت: این شهرستان دارای 53 واحد گردشگری شامل 20 دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی، چهار واحد پذیرایی و مجتمع گردشگری و 29 واحد اقامتی است و از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 531 میلیارد ریال به این واحد ها خسارت وارد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: خسارات وارده از محل بحران کرونا به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نیشابور حدود 76 میلیارد ریال، واحد های پذیرایی و مجتمع های بین راهی 45 میلیارد ریال و واحد های اقامتی 410 میلیارد ریال بوده است و خسارات وارده در شهرستان زبرخان نیز با 15 مورد تأسیسات گردشگری شامل یک دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی، سه مجتمع خدمات بین راهی، چهار رستوران بین راهی، سه اغذیه فروشی بین راهی، یک مورد بوتیک هتل، 2 باب خانه مسافر و 2 واحد بوم گردی، تا به امروز حدود 79 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه مقرر است به زودی ویزای گردشگری برقرار گردد، قطعا شهرستان نیشابور هم به علت ظرفیت بالا در حوزه گردشگری در کنار مشهد مقدس از این طرح برخوردار خواهد شد.

/م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1138

به "کرونا 75 درصد فعالان بخش گردشگری نیشابور را بیکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 75 درصد فعالان بخش گردشگری نیشابور را بیکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید