کدام ویتامین ها در درمان ریزش مو موثر هستند؟

به گزارش چه خبر آنلاین، اثر ویتامین بی مانند اثر ویتامین ای بر مو است. خانواده ویتامین بی اهمیت بسیار زیادی بر سلامت بدن دارد. به دلیل بالا بودن تاثیر ویتامین ها بر رشد مو، مصرف آن ها به صورت غذا و مکمل دارویی به وسیله پزشکان توصیه می گردد.

کدام ویتامین ها در درمان ریزش مو موثر هستند؟

ویتامین ها با بهبود کارکرد بدن به رشد مو ها یاری می نمایند. وجود همه ویتامین ها برای سلامت بدن ضروری است، اما بعضی ویتامین ها تاثیر مستقیمی بر مو ها دارند.

اثر ویتامین ای بر مو یکی از مثال های نقش ویتامین ها بر ریزش مو است. هرچند این ویتامین ها دسته های مختلفی دارند. در ادامه به آنالیز ویتامین های مختلف و تاثیر آن ها بر مو خواهیم پرداخت.

ویتامین آ یکی از مهم ترین ویتامین های لازم برای بدن است. ویتامین آ در مواد غذایی مثل فلفل دلمه ای و گوشت قرمز و ماهی وجود دارد. تنها مزیت آ تاثیر ویتامین بر موی سر نیست. این ویتامین برای رشد تمام سلول ها اهمیت زیادی دارد.

سلول های موی انسان نیز از نظر رشد سریع ترین سلول های بدن هستند و با وجود اندازه کافی ویتامین آ، مو ها به سرعت و در سلامت کامل رشد می نمایند. ویتامین آ بعلاوه در بدن باعث فراوری ماده ای به نام سیبم در بدن می شود که پوست را مرطوب نگه می دارد و یاری می نماید شما مو های سالمی داشته باشید.

ویتامین های B گروهی از مواد محلول در آب هستند که نقش حیاتی و مهمی در فرآیند سوخت و ساز یا متابولیسم سلولی در بدن انسان ایفا می نمایند، لذا کمبود این ویتامین ها می تواند باعث عوارض و بیماری های جدی شود. تاثیر ویتامین بی 3 یا نیاسین به طور مستقیم بر رشد مو است.

در غذا هایی مانند گوشت، ماهی، مخمر (Yeast)، شیر، تخم مرغ، حبوبات، سریال (Cereal Grains) و سبزیجات یافت می شود. فقر غذایی و اعتیاد به الکل می توانند باعث کمبود این ویتامین در بدن گردند. مکمل های این ویتامین با دوز بالا (بیش از یک یا دو گرم در روز) برای کاهش اندازه کلسترول و تری گلیسرید خون تحت نظر پزشک تجویز می گردند.

مصرف مکمل های این ویتامین ممکن است به سلامتی بیماران مبتلا به تصلب شرایین، بیماران دیابتی و کسانی که قبلا یک بار دچار حمله قلبی شده اند، یاری نماید، ولی بهتر است پیش از آغاز درمان با پزشک یا دکتر داروساز مشورت شود.

این ویتامین که به ویتامین H نیز معروف است، در بسیاری از غذا ها یافت می شود. از آنچا که اندازه مورد احتیاج روزانه این ویتامین بسیار کم است، کمبود آن هم بسیار نادر است. با این حال این ویتامین به طور گسترده ای برای درمان ریزش مو و شنمایندگی ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیر ویتامین ها در رشد مو تعیین است و این ویتامین به صورت ویژه ای بر مو و ناخن تاثیر مثبت دارد.

اثر ویتامین بی مانند اثر ویتامین ای بر مو است. خانواده ویتامین بی اهمیت بسیار زیادی بر سلامت بدن دارد. به علت بالا بودن تاثیر ویتامین ها بر رشد مو، مصرف آن ها به صورت غذا و مکمل دارویی به وسیله پزشکان توصیه می شود. ویتامین سی تاثیر مثبتی بر رشد پوست و مو دارد و استفاده از آن برای همه توصیه می شود.

رادیکال های آزاد می توانند باعث از بین رفتن سلول های مو و ریزش مو شوند. ویتامین سی یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند تاثیر رادیکال های آزاد را خنثی کند. علاوه بر این ویتامین سی به فراوری کلاژن یاری می نماید که بخش مهمی از ساختار مو را تشکیل می دهد.

ویتامین سی در دسته مکمل مو قرار می گیرد و به رشد و بهبود مو ها یاری زیادی می نماید. این ویتامین در مرکبات و فلفل پیدا می شود. بعلاوه توت فرنگی منبع غنی ویتامین سی است.

ویتامین دی یکی دیگر از ویتامین هایی است که تاثیر ویتامین ها بر ریزش مو را نشان می دهد. علت تاثیر ویتامین دی بر ریزش مو همچنان ناتعیین است؛ اما می توان به قطع گفت این ویتامین تاثیر مستقیم بر ریزش مو دارد و استفاده از منابع غذایی مانند ماهی و قارچ منابع خوبی برای دریافت ویتامین دی هستند. اما مهمترین منبع ویتامین دی نور آفتاب است؛ زیرا بدن ما به طور طبیعی در مقابل آفتاب ویتامین دی فراوری می نماید.

ویتامین ای یکی از مهم ترین ویتامین ها برای مو است. تاثیر ویتامین ای بر مو با تحقیقات علمی ثابت شده است. ویتامین ای مثل ویتامین سی یک انتی اکسیدان قوی است و نشان دهنده تاثیر ویتامین بر موی سر است. این ویتامین به خوبی از مو ها محافظت می نماید.

بر اساس تحقیقات بین افرادی که از ریزش مو رنج می بردند، 34 درصد پس از مصرف ویتامین ای بهبود پیدا کردند. بادام، اسفناج و دانه آفتاب گردان از منایع غنی ویتامین ای هستند.

با وجود تاثیر ویتامین ها بر رشد مو عده ای از افراد در رژیم غذایی خود ویتامین کافی ندارند. در صورتی که شما از منابع غذایی کافی برای دریافت ویتامین استفاده نمی کنید، برای افزایش اندازه ویتامین های بدن خود از مکمل مو بهره ببرید. برای استفاده از اثر ویتامین ای بر مو شما می توانید قرص این ویتامین را مصرف کنید.

این جایگزین بسیار مناسبی برای کسانی است که از تاثیر ویتامین ها بر ریزش مو مطلع هستند و می خواهند نقش ویتامین ها در ریزش مو، به وسیله مکمل ایفا شود.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1331

به "کدام ویتامین ها در درمان ریزش مو موثر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ویتامین ها در درمان ریزش مو موثر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید