چینی ها به جای کوییک این خودرو را سوار می شوند، عکس

به گزارش چه خبر آنلاین، در کشوری مانند چین با جمعیت 1.412 میلیارد نفر شهروندان ملاک های زیادی برای انتخاب وسیله نقلیه خود دارند، اما جالب است بدانید خودرویی وجود دارد که 11.52درصد از سهم بازار خودرو چین را به خود اختصاص داده است.

چینی ها به جای کوییک این خودرو را سوار می شوند، عکس

تینا مزدکی- بر اساس داده های منتشر شده به وسیله انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA)، بازار خودروی چین از ژانویه تا ژوئن 2023 فروش 9.533 میلیون خودروی نو را تجربه نموده است. این روند نشان دهنده افزایش 2.8 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022 است. 2,093,000 وسیله نقلیه الکتریکی (EVs) بودند، در حالی که 996,000 خودروهای الکتریکی هیبریدی پلاگین (PHEV) بودند که در مجموع به عنوان وسایل نقلیه انرژی نو (NEVs) شناخته می شوند. NEV ها 32.4 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند.

عقاب ماهیگیر ارتش آمریکا به زمین افتاد/ عکس

رونمایی مرموز مهمترین ماشین سایپا در سکوت!/عکس

با توجه به سهم بازار، خودرو BYD با فروش 1,098,409 خودرو و تصاحب 11.52 درصد از سهم بازار، به عنوان پرفروش ترین برند خودرو در چین ظاهر شد. BYD، به ویژه، شاهد توزیع تقریباً یکنواخت فروش بین خودروهای برقی و PHEV بود. با وجود این، BYD همچنان بزرگترین فراوری کننده خودروهای الکتریکی در بازار چین است. BYD با حفظ موقعیت رهبری خود، 524,184 خودروی برقی را به فروش رساند که نشان دهنده سهم قابل توجهی از بازار 25.04 درصدی است.

بعد از BYD، فولکس واگن با فروش 982290 خودرو و داشتن سهم بازار 10.30 درصد جایگاه دوم را به دست آورد. تویوتا با فروش 797605 خودرو در جایگاه سوم نهاده شد و 8.37 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. هوندا با فروش 527484 دستگاه خودرو و داشتن سهم بازار 5.53 درصدی در جایگاه چهارم نهاده شد و به همین دلیل چانگان با فروش 467194 خودرو و در اختیار داشتن سهم بازار 4.90 درصد، پنج رتبه برتر را تکمیل کرد. شایان ذکر است که فروش برندهای سنتی ICE مانند فولکس واگن، تویوتا، هوندا و نیسان کاهش یافته است در حالی که بازار بزرگ کلی، رشد اندکی داشته است.

در میان خودرو های برقی BYD رتبه اول را کسب کرد اما بعد از آن تسلا با فروش 294105 خودرو در جایگاه دوم نهاده شد و سهم بازار 14.05 درصد را به خود اختصاص داد. GAC Aion با فروش 211228 خودرو در جایگاه سوم نهاده شد و سهم بازار 10.09 درصد را به خود اختصاص داد. Wuling و Changan رتبه های چهارم و پنجم را به عنوان پرفروش ترین برندهای الکتریکی خالص به خود اختصاص دادند.

همین انتخاب شهروندان و محبوبیت BYD باعث شده تا سهم چشمیگیری از بازار چین متعلق به این خودرو باشد و از نظر محبوبیت BYD برای شهروندان چین با کوئیک در ایران در یک طبقه قرار بگیرند؛ لازم به ذکر است که در سل گذشت خودروی کوییک در ایران، پرفروش ترین خودرو بوده است.

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 شهریور 1402 بروزرسانی: 5 شهریور 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1492

به "چینی ها به جای کوییک این خودرو را سوار می شوند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها به جای کوییک این خودرو را سوار می شوند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید