چطور گوشی شیائومی را به تلویزیون هوشمند وصل کنیم؟

به گزارش چه خبر آنلاین، با وجود پیشرفت هایی که هر روز در تکنولوژی شاهد آن هستیم، حالا دیگر اتصال انواع گوشی به تلویزیون کار ساده ای خواهد بود. بسیاری از گوشی های امروزی این قابلیت را دارند و حتی دیگر نیازی به استفاده از کابل نیست. هر کدام از گوشی های هوشمند به روشی به تلویزیون های تازه وصل می شوند؛ در این مقاله قصد داریم تا از نحوه اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند بگوییم. پس اگر گوشی شیائومی دارید و می خواهید فیلم های گوشی را روی تلویزیون هوشمندتان نگاه کنید، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

چطور گوشی شیائومی را به تلویزیون هوشمند وصل کنیم؟

چگونگی اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند

به طور کلی برای اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند دو روش وجود دارد که شامل اتصال فیزیکی یا اتصال به وسیله کابل و اتصال بی سیم یا وایرلس خواهد بود.

  • در روش اول از کابل برای انتقال داده استفاده می گردد؛
  • در روش دوم از هیچ کابلی برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده نخواهد شد.

هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند که استفاده از آن ها را برای بعضی از افراد با محدودیت روبرو می نماید. به عنوان مثال برای بعضی از افراد اتصال فیزیکی یا اتصال به وسیله کابل راحت تر خواهد بود؛ اما باید محدودیت های آن از جمله کم بودن فاصله بین گوشی و تلویزیون در نظر بگیرید. اتصال بی سیم یا وایرلس نسبت به روش قدیمی اتصال با کابل، روشی پیشرفته تر بوده؛ اما احتیاجمند استفاده از گوشی و تلویزیون هوشمند است.

با روش اتصال بی سیم دیگر نگران فاصله از تلویزیون نخواهید بود و می توانید گوشی خود را در هر فاصله ای از تلویزیون قرار دهید. در ادامه هر دو روش را در خصوص نحوه اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند آنالیز می کنیم.

  • اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با کابل
  • نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با Wireless Display
  • نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند به وسیله Miracast
  • اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با نرم افزار ApowerMirror
  • نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با نرم افزار LetsView
  • نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با Dlna

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با کابل

در این روش همان طور که از نامش پیداست، از کابل برای متصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند استفاده می گردد.

  • برای این منظور به یک کابل HDMI احتیاج خواهید داشت.
  • نکته مهم این جاست که تلویزیون شما باید دارای پورت HDMI باشد تا بتوانید گوشی را به آن متصل کنید.
  • نکته مهم دیگر این است که باید کابل HDMI را با توجه به پورت USB گوشی انتخاب کنید. بنابراین کابل موردنظر باید از یک طرف با پورت گوشی همخوانی داشته باشد تا اتصال برقرار گردد.
  • وقتی کابل HDMI را متصل می کنید، یک پیغام در گوشی شما ظاهر می گردد. این پیغام در واقع از شما برای اتصال گوشی به تلویزیون اجازه می خواهد.
  • پس از تایید پیغام، گوشی شیائومی به راحتی به تلویزیون متصل خواهد شد.

بنابراین با انتخاب فولدرهای نمایش داده شده روی صفحه تلویزیون می توانید داده های موردنظرتان را به نمایش بگذارید.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با Wireless Display

اگر به کابل HDMI دسترسی نداشته باشید، می توانید از روش وایرلس برای وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند بهره ببرید. توجه کنید که اتصال وایرلس تنها در خصوص تلویزیون های هوشمند امکان پذیر است. گوشی های شیائومی قابلیتی به نام Wireless Display دارند که به وسیله آن، می توانید گوشی را به تلویزیون متصل کنید. در حال حاضر این روش یکی از برترین روش های اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند است.

برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های هوشمند به وسیله قابلیت Wireless Display باید آن را در گوشی خود فعال کنید.

  • ابتدا وارد تنظیمات یا Settings گوشی خود شوید. تنظیمات در واقع همان نماد چرخ دنده است که به وسیله منوی کشویی بالای صفحه می توانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • از صفحه تنظیمات، از قسمت Network، گزینه More را انتخاب نموده و سپس گزینه Wireless Display را فعال کنید.
  • با فعال شدن گزینه Wireless Display گوشی شیائومی هوشمند شما یک وای فای مشترک را برای اتصال به تلویزیون هوشمند پیدا خواهد نمود.
  • در این مرحله باید دستگاه مورد نظر را روی گوشی خود انتخاب کنید. با انتخاب دستگاه، گوشی شما به تلویزیون متصل خواهد شد و در نتیجه تمامی اطلاعات موجود در حافظه آن در تلویزیون هوشمند نمایش داده می گردد.
  • برای غیرفعال کردن این قابلیت و در نتیجه قطع اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند، کافی است از قسمت نوتیفیکیشن ها، در گزینه Casting Screen گزینه Disconnect را انتخاب کنید؛ به این ترتیب اتصال گوشی با تلویزیون قطع خواهد شد.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند به وسیله Miracast

یکی از روش های مهم نحوه اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند به صورت وایرلس استفاده از قابلیت Miracast است. برای استفاده از این روش اتصال، گوشی و تلویزیون هر دو باید از قابلیت میراکست پشتیبانی نمایند. البته جای نگرانی نیست چون بیشتر گوشی های نو شیائومی و تلویزیون های هوشمند نو از این قابلیت پشتیبانی می نمایند. گفتنی است که حتی می توانید از دانگل های میراکست نیز بهره ببرید. برای استفاده از قابلیت میراکست، باید گوشی و تلویزیون هوشمند هر دو به یک شبکه وای فای متصل باشند. در ادامه به آموزش اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند به وسیله قابلیت Miracast می پردازیم.

  • ابتدا گوشی و تلویزیون را به یک شبکه وای فای مشترک وصل کنید.
  • برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند باید بلوتوث را روشن کنید.
  • منبع تلویزیون هوشمند را به گزینه Wireless Screen Mirroring تغییر دهید.
  • حالا وارد بخش تنظیمات از گوشی شیائومی خود شده و گزینه Connecting & Sharing را انتخاب کنید.
  • در این صفحه گزینه Cast را فعال کنید و از میان دستگاه هایی که نمایش داده می گردد، تلویزیون خود را انتخاب کنید.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با نرم افزار ApowerMirror

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به وسیله آن گوشی شیائومی را به تلویزیون هوشمند متصل کنید، استفاده از نرم افزار ApowerMirror است. این نرم افزار مشابه نرم افزار LetsView است که در ادامه به آنالیز آن می پردازیم. یکی از ویژگی های منحصربه فرد نرم افزار ApowerMirror، قابلیت Cloud Mirroring است. با این ویژگی می توانید گوشی را در پلتفرم های دیگر حتی از راه دور هم نمایش دهید. نکته جالب این است که برای استفاده از این ویژگی احتیاجی به وای فای نخواهد بود .

جهت اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با استفاده از نرم افزار ApowerMirror به روش زیر عمل کنید.

  • نرم افزار ApowerMirror را در گوشی و تلویزیون هوشمند خود دانلود کنید.
  • گوشی و تلویزیون را به یک شبکه وای فای مشترک متصل کنید.
  • برنامه ApowerMirror را در گوشی و تلویزیون هوشمند اجرا کنید.
  • پین کد ظاهر شده در تلویزیون را یادداشت کنید؛ چون باید آن را در گوشی خود وارد کنید.
  • در گوشی شیائومی خود روی آیکون ستاره کلیک کنید.
  • در این بخش، رمز پین برداشته شده از تلویزیون را وارد کنید.
  • برای آغاز نمایش گزینه Start Now را انتخاب کنید.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با نرم افزار LetsView

LetsView یکی از ابزارهای مفیدی است که برای وصل کردن گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند از آن استفاده می گردد. این نرم افزار یک برنامه رایگان است که از آن برای اشتراک گذاری داده های موبایل روی تلویزیون استفاده می گردد. نرم افزار LetsViewاز تمامی سیستم عامل ها پشتیبانی می نماید؛ پس مسئله ای برای اتصال نخواهید داشت.

بعلاوه با نرم افزار LetsView می توانید از قابلیت میراکست که انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون است، بهره ببرید. ویژگی میراکست در تلویزیون ها موجود است و با استفاده از آن به راحتی به تلویزیون متصل خواهید شد. برای استفاده از این نرم افزار به روش زیر عمل کنید.

  • نرم افزار LetsView را روی گوشی و تلویزیون دانلود و سپس نصب کنید. اگر تلویزیون شما از دانلود و نصب برنامه پشتیبانی نمی نماید، می توانید فایل های APK را در اینترنت پیدا کنید و سپس در تلویزیون خود کپی کنید.
  • در این مرحله باید مطمئن شوید که گوشی شیائومی و تلویزیون هر دو به یک شبکه وای فای متصل هستند.
  • وارد تنظیمات تلویزیون شده و ویژگی میراکست را در آن فعال و سپس نرم افزار LetsView را راه اندازی کنید. اگر تلویزیون هوشمند شما ویژگی میراکست را ندارد، پس فقط نرم افزار LetsView را اجرا کنید.
  • در گوشی موبایل خود نرم افزار LetsView را باز نموده و نام تلویزیون خود را در آن انتخاب کنید.
  • حالا گزینه نمایش صفحه گوشی یا Phone Screen Mirroring را انتخاب کنید.

برای تماشا آگهی های تلویزیون در خبرنگاران کلیک کنید

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با Dlna

یکی از روش های متصل کردن گوشی های هوشمند که بیشتر در خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد، اتصال به وسیله Dlna است. اگر همه روش های فوق را امتحان نموده اید، اما نتوانستید به تلویزیون متصل شوید، پیشنهاد می کنیم این روش را نیز امتحان کنید.

البته Dlna مشکلاتی دارد که یکی از آن ها فایل هایی است که پسوندهای به خصوص دارند و نمی توان آن ها را منتقل کرد. این روش قدیمی بوده و شاید آنچنان مورد استفاده قرار نگیرد. به طور کلی به وسیله Dlna می توانید فرمت های ویدئویی را از گوشی شیائومی خود، به یک تلویزیون هوشمند منتقل کنید.

حرف آخر در اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند

حالا که گوشی های ما تبدیل به حافظه ای عالی برای دانلود و نگهداری فیلم ها و سریال های مختلف شده اند، چه بهتر که با استفاده از قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند، بتوانید این فیلم ها و سریال ها را در صفحات بزرگ تلویزیون نگاه کنیم.

هر کدام از گوشی های هوشمند برای اتصال به گجت های مختلف خصوصا تلویزیون روش های مختلفی دارند؛ بنابراین ضروری است با توجه به برند گوشی با این روش ها آشنا شویم. در این مقاله به آموزش اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند پرداختیم و نرم افزارهایی را معرفی کردیم که این کار را برای شما آسان نموده اند. شما برای اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون هوشمند از چه روشی استفاده می کنید؟

***

آگهی های تلویزیون را در خبرنگاران ببینید
منبع: دیوار
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1303

به "چطور گوشی شیائومی را به تلویزیون هوشمند وصل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور گوشی شیائومی را به تلویزیون هوشمند وصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید