پکن فعالیت شبکه بی بی سی را در چین ممنوع نمود، انگلیس واکنش نشان داد

به گزارش چه خبر آنلاین، دولت چین مجوز فعالیت شبکه بی بی سی در این کشور را لغو کرد که به نظر می رسد در واکنش به ممنوع شدن فعالیت یک شبکه چینی در انگلیس انجام شده است.

پکن فعالیت شبکه بی بی سی را در چین ممنوع نمود، انگلیس واکنش نشان داد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اداره دولتی ناظر بر فعالیت های رادیو و تلویزیونی در چین این خبر را روز پنج شنبه اعلام و دلیل آن را نقض قوانین رسانه ای مطرح نمود.

بنابر گفته این اداره، گزارش های شبکه بی بی سی قوانین چین در خصوص فعالیت های رسانه ای و اصل اساسی وفاداری به واقعیت و بی طرفی را به طور جدی نقض می نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نهاد ناظر بر فعالیت رسانه ها در چین، این شبکه انگلیسی را متهم نموده که به منافع ملی آن کشور لطمه می زند.

اقدام چین در ممنوع کردن شبکه بی بی سی پس از آن صورت می گیرد که آفکام، نهاد ناظر بر رسانه های صوتی و تصویری در انگلیس اخیرا گفت، مجوز فعالیت شبکه چینی شبکه تلویزیون دنیای چین (سی جی تی ان) را به اتهام کوشش برای اعمال نفوذ سیاسی لغو نموده است.

این نهاد انگلیسی گفته که شبکه سی جی تی ان تحت کنترل حزب کمونیست چین واقع شده است و این مسئله با قوانین فعالیت رسانه ای در انگلیس در تعارض است.

دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس در واکنش به اقدام چین گفت، تصمیم پکن برای لغو مجوز بی بی سی، محدود کردن غیر قابل قبول آزادی رسانه است.

این مقام انگلیسی مدعی شد، چین شدیدترین محدودیت ها را برای آزادی رسانه ها و اینترنت در سراسر دنیا دارد و این اقدام آخر فقط به اعتبار چین در نزد دنیایان آسیب می رساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 691

به "پکن فعالیت شبکه بی بی سی را در چین ممنوع نمود، انگلیس واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن فعالیت شبکه بی بی سی را در چین ممنوع نمود، انگلیس واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید