شرایط هوای پایتخت قابل قبول شد

به گزارش چه خبر آنلاین، شهر: پس از استمرار چند روز هوای ناسالم، کیفیت هوای شهر تهران شنبه -27 دی 1399- در محدوده قابل قبول نهاده شد.

شرایط هوای پایتخت قابل قبول شد

به گزارش شهر، میانگین شاخص کیفیت هوا در 12 ساعت گذشته (با تأکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه ها روی عدد 73 قرار گرفته است. هوای شهر تهران هم اکنون شرایط قابل قبولی دارد که این یعنی آلودگی هوا نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است. همچین قسمتی از مناطق 17 و 19 و همچنین باقرشهر، بزرگ آباد و شهرری شرایط ناسالم برای گروه های حساس را تجربه می نمایند. درحال حاضر شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 119 واقع شده است این درحالی است که روز گذشته این شاخص روی عدد 152 قرار داشت. همچنین شاخص دی اکسید گوگرد برابر با 24 است.

پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که حاکمیت ناپایداری جوی همراه با پراکندگی آلاینده ها تا صبحگاه روز شنبه سبب خواهد شد کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار بگیرد، هرچند با افزایش ترافیک در مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق سبب برقراری شرایط ناسالم (به ویژه برای گروه های حساس) خواهد شد.

در طول روز افزایش تندی باد سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد و کیفیت هوا در شرایط مطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه، پیش بینی می گردد با وجود افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

با افزایش ناپایداری جو و رشد ابر و گاهی بارش باران از نخستین ساعات روز یکشنبه -28 دی 1399- و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل انتظار می رود از غلظت آلاینده ها کاسته شده و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر مناطق را به دنبال داشته باشد. استمرار ناپایداری جوی و گاهی وزش باد مؤثر در طول روز سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد. این شرایط تا اواخر وقت یکشنبه ادامه داشته و پیش بینی می گردد کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 645

به "شرایط هوای پایتخت قابل قبول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط هوای پایتخت قابل قبول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید