هواشناسی، وقوع رگبار پراکنده باران در بعضی مناطق کشور

به گزارش چه خبر آنلاین، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد طی دو روز آینده در بعضی استان ها اطلاع داد.

هواشناسی، وقوع رگبار پراکنده باران در بعضی مناطق کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا (15 و16 تیر) طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان رگبار پراکنده گاهی همراه با با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز سه شنبه (17 تیر) در شرق گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات تهران و البرز بارش پراکنده و در نیمه غربی کرمان رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

وی با اشاره به این که روز چهارشنبه (18 تیر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، گفت: برای ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده پیش بینی می گردد. طی دو روز آینده در نوار شرقی و برخی مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در منطقه زابل در برخی ساعات با خیزش گرد و خاک همراه است.

به گفته ضیاییان طی دو روز آینده دریای عمان به ویژه شرق آن و روز سه شنبه تنگه هرمز مواج پیش بینی می گردد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (16 تیر) ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (17 تیر) نیز کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 309

به "هواشناسی، وقوع رگبار پراکنده باران در بعضی مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی، وقوع رگبار پراکنده باران در بعضی مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید