هفت کارگاه ساختمانی ناایمن در بجنورد پلمپ شد

به گزارش چه خبر آنلاین، رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بازرسی مشترک اعضای کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان استان در شهر بجنورد که از مهرماه آغاز شده، منجر به پلمب هفت کارگاه شده است.

هفت کارگاه ساختمانی ناایمن در بجنورد پلمپ شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روابط عمومی تعاونف کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ علی قلی پور اظهار کرد: از اول مهرماه تا به امروز 63 کارگاه بازرسی شده است و متاسفانه در شمار زیادی از کارگاه های ساختمانی، نکات ایمنی درست رعایت نشده بود که در این زمینه تذکر داده شد.

وی افزود: به منظور نظارت بر رعایت نکات ایمنی در کارگاه های ساختمانی از ابتدای مهرماه امسال، هر هفته روزهای سه شنبه بازرسی مشترک توسط اعضای کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان استان متشکل از کنندگان بازرسی اداره کل کار، دفتر فنی استانداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی از کارگاه های سطح استان انجام می شود.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در این بازرسی در صورت مشاهده شرایط خطرناک و حادثه ساز نسبت به پلمب کارگاه اقدام می شود.

وی گفت: حدود 53 درصد از حوادث ناشی از کار استان در صنعت ساختمان اتفاق می افتد که عامل اصلی وقوع حوادث در ساختمان سقوط از ارتفاع به علت نبود حفاظ در پرتگاه ها و نبود جایگاه کار ایمن است.

وی با بیان این که آرماتوربندان و قالب بندان بیشترین حادثه دیدگان ساختمانی را تشکیل می دهند گفت: امسال سقوط از ارتفاع بیشترین علت حادثه های کار در این استان را به خود اختصاص داده است و بیشترین آن در کارگاه های ساختمانی گزارش شده است.

قلی پور اظهار کرد: سقوط از ارتفاع علت 40 درصد از حوادث ناشی از کار استان است که به علت استفاده نکردن از سامانه های مناسب کار در ارتفاع و عدم حفاظ گذاری پرتگاه ها به وقوع می پیوندد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: کمیته متناظر این کارگروه در سایر شهرستان ها هم تشکیل می شود و بازرسی از کارگاه های ساختمانی انجام می شود.

بر اساس تصمیم کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان استان، مقرر شد تمام کارفرمایان قبل از اخذ پروانه ساختمانی با مراجعه به ادارات کار سطح استان در آموزش های رایگان ایمنی محیط کار که توسط بازرسان کار در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود، شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 590

به "هفت کارگاه ساختمانی ناایمن در بجنورد پلمپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت کارگاه ساختمانی ناایمن در بجنورد پلمپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید