ادارات زمین مازاد خود برای ساخت مسکن را اعلام نکردند

به گزارش چه خبر آنلاین، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بیشتر دستگاه های اجرایی استان، زمین و مستغلات خود را برای ساخت مسکن خوداظهاری نموده اند اما هیچ دستگاهی زمین خود را مازاد اعلام ننموده است.

ادارات زمین مازاد خود برای ساخت مسکن را اعلام نکردند

جهت دریافت خدمات طرح آلاچیق چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، علی فخرانی آدینه ششم تیر اظهار کرد: اعلام نشدن زمین مازاد، خلاف واقع است، زیرا مشاهدات میدانی نشان می دهد که این نوع زمین ها وجود دارد اما دستگاه های اجرایی به بهانه های مختلف سعی در حفظ مالکیت آن دارند.

وی اضافه نمود: در چند سال گذشته پس از سفر رهبر معظم انقلاب به استان، انتقال پادگان 11 هکتاری ارتش به خارج شهر کلید خورد اما آنچه مدیران شهری بر سر شهر آوردند، واگذاری بخش بزرگی از آن اراضی بدون پشتوانه کارشناسی بود.

فخرانی اظهار کرد: شهر از خروج پادگان سود نبرد اما عده ای اندک، منافع زیادی به دست آوردند، نمونه دیگر از زمین مازاد، پادگان 14 هکتاری ارتش در خیابان فردوسی است که ضرورت دارد که منافع شهر در آن لحاظ گردد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در کشور سیاست های غیر رسمی وجود دارد که در قاعده اقتصاد سیاسی فضا می گنجد و از نگاه توسعه گرایانه خارج می گردد و دستگاه های دولتی منافع مالی خود را به توسعه شهر ترجیح می دهند.

وی اضافه نمود: مصادیق دیگری از زمین مازاد جهاد کشاورزی در شهر وجود دارد که می تواند در اهداف بازآفرینی شهری مورد استفاده قرار گیرد همچنین زمین های زندان بجنورد می تواند با خروج آن از شهر، سهم بزرگی در توسعه داشته باشد، قطعات دیگر از دستگاه های اجرایی در شهر وجود دارد که به نظر مازاد است.

فخرانی گفت: شهرداری ها و دستگاه های مختلف قرار بود زمین های بلااستفاده خود را در اختیار بازآفرینی شهری قرار دهند. در کشور ما مدیریت شهری به شدت تفرق دارد، عدم یکپارچگی در مدیریت شهری، مدیران شهری را توسعه گر تربیت نمی کند، پس طبیعی است مدیری که ذهن و اندیشه توسعه نداشته باشد.

وی اظهار کرد: شهر را فقط از دریچه مالی می بیند در صورتی که شهر به مثابه یک موجود زنده است، جان دارد، روح دارد، جسم دارد. مدیران شهری توسعه زدا از اعلام زمین ها برای سرمایه گذاری مسکن امتناع می نمایند و خست به خرج می دهند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه نمود: چون به فکر توسعه همه جانبه شهر نیستند. در استان دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی در اعلام اراضی مازاد، حتی برای تامین مسکن کارمندان خود همکاری نکرده اند.

بر اساس اعلام مسئولان راه و شهرسازی خراسان شمالی، شهروندان این استان، تا افق 1400، 30 هزار مسکن کم دارند.

  • ساخت 500 واحد مسکونی در خراسان شمالی شروع شد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 210

به "ادارات زمین مازاد خود برای ساخت مسکن را اعلام نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادارات زمین مازاد خود برای ساخت مسکن را اعلام نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید