نوشیدن آب زیاد پوست را شفاف می نماید؟!

به گزارش چه خبر آنلاین، پوست شیشه ای اصطلاحی است که به پوست سالم، صاف، شفاف و درخشان اطلاق می گردد.

نوشیدن آب زیاد پوست را شفاف می نماید؟!

هدف از داشتن پوست شیشه ای دستیابی به پوستی سالم و طبیعی است که عاری از لک، خطوط ریز و سایر نواقص باشد.

یک متخصص هندی و کارشناسان سلامت پوست در این باره گفت: در حالی که هیدراته ماندن با نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی پوست مهم است، اما پوست شیشه ای اغلب به ترکیبی از عوامل مانند ژنتیک، مراقبت روزانه و همیشگی از پوست و سبک زندگی سالم نسبت داده می گردد. عواملی مانند ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و متعادل، خواب کافی و مراقبت روتین از پوست می توانند به دستیابی به پوستی سالم و درخشان یاری نمایند.

این متخصص تاکید نمود: آب برای حفظ سلامت پوست لازم است. نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت پوست مهم است و می تواند به هیدراته نگه داشتن پوست، دفع سموم، بهبود گردش خون، کاهش التهاب و جلوگیری از کم آبی بدن یاری کند. در همین حال کم آبی می تواند باعث خشکی، کدر شدن و پوسته پوسته شدن پوست گردد. همچنین نوشیدن آب کافی می تواند به بهبود گردش خون یاری کند که می تواند منجر به رساندن بهتر مواد مغذی به پوست شده و باعث تقویت آن گردد. به طور خلاصه، نوشیدن آب ممکن است به تنهایی برای داشتن پوست شیشه ای کافی نباشد، اما بخش مهمی از حفظ سلامت کلی پوست است.

او در عین حال هشدار داد: از طرفی هم، زیاده روی در نوشیدن آب تایید نمی گردد، چون وقتی آب زیادی در بدن وجود دارد، نمک ها و الکترولیت ها بیش از حد رقیق شده و باعث کاهش سطح الکترولیت در بدن شما می گردد. همچنین نوشیدن بیش از حد آب، هیچ تاثیری بر افزایش سلامت پوست ندارد.

به گفته این متخصص، مصرف حداقل 2-3 لیتر آب یا 6-8 لیوان آب در روز بسته به احتیاج بدن هر فرد کافی است. آب نه تنها نقش مهمی در هضم و گردش خون دارد بلکه برای سلامت و زیبایی پوست شما نیز حیاتی است.

منبع: فرادید
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1435

به "نوشیدن آب زیاد پوست را شفاف می نماید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن آب زیاد پوست را شفاف می نماید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید