اندازه آورده نقدی طرح جهش مسکن مشخص شد

به گزارش چه خبر آنلاین، وزیر راه و شهرسازی میزان آورده یک متقاضی تهرانی را 150 میلیون تومان اعلام کرده است. با توجه به این که میزان وام برای متقاضیان از شهرستان های مختلف کمتر از این وام متقاضیان تهرانی است، احتمالا باید مبلغ آورده نقدی کمتری پرداخت کنند.

اندازه آورده نقدی طرح جهش مسکن مشخص شد

به نقل از ایسنا، در طرح نهضت ملی مسکن بنا بر این بود که حدود 50 درصد از قیمت تمام شده واحدهایی که ساخته می شوند از طریق تسهیلات تامین شود.

در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تهرانی 450 میلیون تومان وام پرداخت می شود. در حالی که پیش بینی می شد آورده نقدی هر متقاضی معادل وام باشد، وزیر راه و شهرسازی میزان آورده یک متقاضی تهرانی را 150 میلیون تومان اعلام کرده است.

رستم قاسمی با اشاره به این که هنوز به طور دقیق مبلغ آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن مشخص نشده، گفت: احتمالا آورده نقدی برای متقاضیان شهر تهران 150 میلیون تومان است.

قرار است تسهیلات طرح جهش مسکن با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت 20 ساله به متقاضیان داده شود. اقساط یک وام 450 میلیون تومانی با این شرایط حدود هفت میلیون تومان برآورد می شود.

در این خصوص وزیر راه معتقد است که با توجه به تورم بالای 40 درصد، سود 18 درصد که شورای عالی پول و اعتبار برای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته یک مزیت است، همچنین این وام 20 ساله بازپرداخت می شود.

به گفته او، قرار است با برنامه ریزی وزارت راه متقاضیان اقساط را پلکانی پرداخت کنند. به طور مثال اگر امروز یک نفر این وام 18 درصد را دریافت و پنج میلیون تومان قسط پرداخت کند، با توجه به تورم کشور تا 15 سال آینده پرداخت اقساط 10 میلیون تومان رقم قابل توجهی نیست.

رستم قاسمی توضیح داد: ممکن است کسی که امروز 450 میلیون تومان وام دریافت می کند در 20 سال آینده 1.5 میلیارد تومان پس بدهد ولی اقساط حتما پلکانی است. اولا کسانی که امروز ثبت نام می کنند قسطشان دو سال پس از تحویل واحد شروع می شود. یعنی دو سال آینده مبلغ چهار یا پنج میلیون تومان یا هر عدد دیگری که هنوز مشخص نشده اقساط بالایی نخواهد بود.

او درباره تخفیف های در نظر گرفته شده برای متقاضیان مسکن دولتی گفت: زمین این طرح مجانی است، قیمت پروانه ساخت ارزان است و سهم نظام مهندسی کمتر است. کسی که می خواهد مسکن بسازد باید 40 میلیون تومان مالیات بدهد که در نهضت ملی مسکن فقط یک میلیون تومان بوده و 39 میلیون تومان معاف از مالیات است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1313

به "اندازه آورده نقدی طرح جهش مسکن مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه آورده نقدی طرح جهش مسکن مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید