مقاله: شهر ممنوعه پکن را بیشتر بشناسید

به گزارش چه خبر آنلاین، در کنار قصرهای اصلی راهروهایی جهت عبور و مرور خدمه قرار دارد. این راهروها جهت تامین مایحتاج قصر طراحی شده اند به طوری که بدون آنکه خدمه دیده شوند بتوانند به انواع خدمات قصرها رسیدگی کنند. بر بلندی و چهارگوشه سقف های کاخ ها مجسمه حیوانات که به دنبال هم قرار گرفته اند، دیده می شود. تعداد این حیوانات همیشه یکی از اعداد فرد: سه، پنج، هفت یا نه است. عدد نه مخصوص امپراطور است و ساختمان های دیگر (بسته به مقام افرادی که در آن ساکن بوده اند) با تعداد حیوانات کمتری تزیین شده است.

مقاله: شهر ممنوعه پکن را بیشتر بشناسید

از آنجا که شهر ممنوعه محل سکونت امپراطور بوده است باید آن را به اعداد 5 و 9 مربوط می کرده اند.درها اغلب در 9 ردیف دارای 9 پیچ ردیف شده بودند.

دورتادور شهر ممنوعه خندقی به طول 3800 متر و به عرض 52 متر جهت حفاظت از امپراطور حفاری شده است. طول دیوار محیطی شهر ممنوعه 3428 متر و ارتفاع دیوار 10 متر است. مصالح به کار رفته در دیوار به گونه ای است که در مقابل شلیک توپ های قدیمی نیز مقاوم بوده است. در چهارگوشه شهر ممنوعه چهار عمارت به منظور دیده بانی و نگهبانی وجود دارد.

این بنای چوبی منحصر بفرد تا اوائل قرن بیستم محل حکومت امپراطوری های چین محسوب شده و در پانصد سال گذشته ورود عموم مردم به آن ممنوع بود و بدین سبب شهر ممنوعه نامگذاری شده است. این مجموعه دارای چندین کاخ و برج دفاعی در اطراف دیوار بوده و تمهیداتی برای جلوگیری از آتش سوزی کاخ ها در معماری آن به کار رفته است اگرچه گاه گداری آتش سوزی هایی در آن اتفاق افتاده است.

منبع مقاله: شهر ممنوعه پکن را بیشتر بشناسید

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1048

به "مقاله: شهر ممنوعه پکن را بیشتر بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شهر ممنوعه پکن را بیشتر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید