مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت دوم)

به گزارش چه خبر آنلاین، در قسمت اول گزارش مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران با تعدادی از مقاصد زیبای گردشگری برای عکاسی پاییزی در شهر تهران آشنا شدیم. امشب در بخش دوم این گزارش با تعدادی دیگر از این مقاصد گردشگری آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید. برای آشنایی بیشتر با هر یک از مقاصد نام برده شده می توانید روی لینک مقاله مرتبط رو به روی آن کلیک کنید.

مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت دوم)

پارک ملت

پارک ملت یکی از پارک های قدیمی تهران است که در دهه چهل خورشیدی کار ساخت آن انجام شد و از همان زمان تا به امروز هر روز میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. پارک ملت در خیابان ولیعصر و جنب بزرگراه نیایش واقع شده است.

موقعیت پارک ملت روی نقشه

این پارک همه روزه میزبان گردشگرانی است که برای رهایی از شلوغی شهر به این پارک سری می زنند و از طبیعت زیبای آن لذت می برند.

تنوع گونه های گیاهی در این پارک بالا است و باعث شده که برگ های درختان این پارک به رنگ های مختلف در کنار هم قرار داشته باشند.

دریاچه این پارک هم سوژه زیبایی برای عکاسی است و از روی پل میانه آن هم می توانید کادرهای خوبی ببندید.

برگ هایی که در پای درختان می ریزد هم زیبایی خاصی به این پارک بخشیده است.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر و چنارهای آن احتیاجی به توصیف ندارند و یکی از سرمایه های طبیعی ملی در تهران هستند. خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش امتداد یافته است. از میدان ونک تا پارک وی و زعفرانیه و میدان تجریش تراکم درختان بیشتر است و برای عکاسی مناسب تر است.

موقعیت پارک وی روی نقشه

در بسیاری از نقاط این خیابان المان های هنری زیبایی واقع شده است که از آن ها هم می توانید برای بستن کادرهایی زیبا بهره ببرید.

علاوه بر عکاسی، قدم زدن در این خیابان هم روحیه شما را عوض می نماید.

در محدوده پل پارک وی هم چنارهای پرتراکم و بلندی برای عکاسی وجود دارند که در شب هم با نورپردازی که روی آن ها انجام می گردد، می توانید تصاویر زیبایی ثبت کنید.

فرحزاد

اما برای گشت و گذار و عکاسی حتما احتیاجی نیست که به بوستان ها و کاخ ها سر بزنید. فرحزاد خود یکی از مکان های دیدنی در تهران است که گشتن در آن و عکاسی از خوردنی های آن هم می تواند برای شما جالب باشد.

موقعیت منطقه و خیابان فرحزاد روی نقشه

خوراکی های رنگارنگ فرحزاد، هم برای خوردن وسوسه انگیز هستند و هم برای اینکه تصاویری زیبا از آن ها ثبت کنید.

خوردن خوراکی های گرم مثل لبو و باقالی در هوای سرد پاییزی، گشت و گذار در این منطقه را لذت بخش تر می نماید.

خوردنی های ترش و شیرین این منطقه هم هواداران خود را دارد، به خصوص در بین خانم ها که به این خوردنی های خوشمزه علاقه بیشتری دارند.

کوه های شمال تهران، درکه و دربند

کوه های شمال تهران منطقه ای زیبا و طبیعتی دیدنی دارند که با توجه به رفت و آمد کمتر مردم در این منطقه، نسبت به سایر منطقه ها تهران، بکرتر هستند. جهت کوهنوردی که مردم عادی (نه با تجهیزات کوهنوردی حرفه ای) آن را طی می نمایند در امتداد رودخانه درکه واقع شده است.

موقعیت منطقه درکه روی نقشه

اگر در اواسط هفته به این منطقه ها سر بزنید، برای عکاسی راحت تر خواهید بود. در این ایام هفته رفت و آمد کمتری به این منطقه ها صورت می گیرد.

البته سعی کنید تنها به این منطقه ها نروید تا در صورت بروز مشکل و احتیاج به یاری بتوانید با دوستان خود راه و چاره ای پیدا کنید.

خوراکی ها سبک اما مقوی مثل آجیل و شکلات را با خود ببرید تا اگر به قسمت های بالایی کوه می روید انرژی لازم برای صعود و البته عکاسی را داشته باشید.

اگر هوا بارانی شد یا در روزهای قبل باران باریده و زمین لیز و لغزنده است، مراقب باشید تا لیز نخورید و از کفش های عاج دار بهره ببرید.

عمارت باغ فردوس، موزه سینما

عمارت باغ فردوس که آن را به عنوان موزه سینما هم می شناسیم، هم یکی از دیدنی های زیبای پاییزی در مرکز است. موزه سینما در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، عمارت باغ فردوس واقع شده است.

موقعیت باغ فردوس روی نقشه

محوطه رو به روی موزه که با درختان چنار و برگ های نارنجی آن ها احاطه شده است فضایی بسیار زیبا را به وجود آورده است.

جوی آب این باغ موزه هم سوژه خوبی برای عکاسی از برگ های پاییزی است.

حیاط و فضای داخلی موزه در این فصل زیبایی خاصی دارد و برای عکاسی از معماری عمارت و طبیعت رو به روی آن، فضایی دل نشین و زیبا را فراهم آورده است.

آیا شما هم مقاصد گردشگری برای عکاسی در پاییز را می شناسید که در این فهرست وجود نداشته باشد؟ می توانید نام آن ها را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1156

به "مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی در تهران (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید