معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیورابدو- اعضای آموزشگاه گنکور اسامی 4 نویسنده فرانسوی را به عنوان نامزدهای نهایی جایزه گنکور در سال 2021 معرفی کردند. برنده نهایی این جایزه روز سوم نوامبر معرفی خواهد شد.

معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور

سفر به شرق نوشته کریستین آنگوت از انتشارات فلاماریون، بچه رذل نوشته سورژ شالاندون از انتشارات گراسه، میلکواکی افسرده نوشته لوئی فیلیپ دلمبرت از انتشارات Sabine Wespieser و پنهان ترین خاطره مردان نوشته محمد مبوگار سار از انتشارات فیلیپ ری اسامی چهار نامزد نهایی جایزه گنکور در سال 2021 هستند.

سال گذشته اروه لوتلیه برای رمان نابهنجار -که با عنوان ایرادی در کار است اخیرا به زبان فارسی منتشر شده است- پیروز شد جایزه گنکور 2020 را از آن خود کند.

جایزه گنکور مهم ترین و معتبرترین جایزه ادبی در فرانسه به شمار می آید که در پی وصیت ادمون دو گنکور به سال 1896 بنیان گذاشته شد و هرساله به برترین کتاب داستانی انتشاریافته به زبان فرانسه طی همان سال تعلق می گیرد.

اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل 10 یورو دریافت می نماید؛ اما جایزه غیررسمی گنکور -که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده اش به ارمغان می آورد- بسیار باارزش تر از جایزه اصلی است.

از برندگان سرشناس این جایزه می توان از مارسل پروست در سال 1929، سیمون دو بووار در سال 1954 و پاتریک مودیانو، برنده نوبل ادبیات سال 2014 نام برد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1076

به "معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید