معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی؛ تاثیر تحریم ها را با اتکا به دانش و نوآوری می توان کاهش داد، در کنار فرش و خشکبار به عرصه صادرات دانش ورود کنیم

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران-سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با اتکا به دانش و نوآوری می توان بهره وری عوامل تولید و توان رقابت اقتصادی را ارتقا داد و تاثیرپذیری اقتصاد را از بحران های جهانی و پدیده هایی مانند تحریم ها کاهش داد.

معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی؛ تاثیر تحریم ها را با اتکا به دانش و نوآوری می توان کاهش داد، در کنار فرش و خشکبار به عرصه صادرات دانش ورود کنیم

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛محمد کلامی در آئین گشایش نهمین نمایشگاه نواوری ربع رشیدی (رینوتکس 2021) در تبریز با بیان اینکه در سیر تکامل اقتصاد در ابتدا زمین و نیروی کار اصلی ترین سرمایه برای کار و تولید و ایجاد اقتصاد بود، اضافه کرد: در حرکت تکامی بعد از قرن نوزدهم به انقلاب صنعتی و حاکمیت صنعت و سرمایه در اقتصاد می رسیم و کشورهای دارای سرمایه پیشتاز می شوند اما اکنون آنچه به کشورها توان می دهد نوآوری و دانش است.

وی اظهار کرد: برای ورود به بازار های جهانی باید حرف نو و کالای نو داشته باشیم.

کلامی گفت: برنامه اصلی استان در راستای ایجاد اشتغال برای طبقه فرهیخته و دانشگاهی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و برنامه های مروج دانش و دانش محور است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: در کنار فرش و خشکبار به عرصه صادرات دانش ورود کنیم.

* رینوتکس می تواند همکاری های بین المللی را تقویت کند

رئیس دانشگاه ماردین ترکیه با اعلام اینکه سعی داریم با دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه طرح های سلامتی همکاری کنیم، گفت: رینوتکس می تواند همکاری های بین المللی بین هیات های علمی و آکادمی را تقویت کند.

ابراهیم اوز جوشار گفت: تحریم ایران به منظور عقب نگهداشتن از توسعه علمی است و بنابرین باید برای تقویت علم و دانشگاه تلاش بیشتری کنیم.

گفت: در دوره فراگیری ویروس کرونا کشورهای سرمایه داری بهایی به سلامتی انسان ها ندادند و با وجود حرف های خوب در عمل چیزی ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه در این معضل جهانی کشورهای غربی روی خود را نشان دادند و ذات حقیقی شان آشکار شد، گفت: کشورهای اسلامی باید با هم اتحاد داشته باشند تا قدرتشان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه از ماردین به تبریز آمدم تا این اتحاد را تقویت کنیم، گفت: ما در دانشگاه ماردین بیشتر در زمینه علوم اجتماعی و گردشگری فعال هستیم اما دانشگاه ما درصدد فعالیت در حوزه سلامت است و در سال های اخیر در این زمینه طرح هایی اجرا کردیم و رشته گردشگری سلامت را تاسیس کردیم.

رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه رینوتکس 2021 هم با اشاره به اینکه 1241 طرح در حوزه فناوری جذب نمایشگاه و 731 طرح پذیرفته شد، گفت: امسال رویداد بین المللی فناوری سلامت به کمک دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از 60 رویداد جنبی نمایشگاه برگزار می شود.

سعید غریب خواجه با اعلام اینکه برای ارزیابی طرح ها از استادان دانشگاه ها کمک گرفتیم و در مرحله نهایی داوری هستیم، خواستار توجه ویژه مسوولان به توسعه اکوسیستم نواوری استان شد.

وی با بیان اینکه برای توسعه موفقیت در نواوری علمی به نوآوری اجتماعی یعنی تحمل یکدیگر و تلاش برای یک هدف نیاز داریم، گفت: امیدوارم رینوتکس 9 ساله 90 ساله شود.

نهمین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی امروز گشایش یافت و تا 21 آبان به شکل حضوری - مجازی برگزار می شود.

بیش از 60 رویداد جنبی در حوزه های نوآوری و فناوری زمینه های کشاورزی، آب، اقتصاد دانش بنیان، محیط زیست، مد، پوشاک و چرم از ویژگی های این نمایشگاه است.

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری از سال 1384 با نام نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی تحت عنوان نمایشگاه فناوری های پیشرفته ایران Hi-tech با حضور 159 طرح فناورانه برگزار گشت.

دومین نمایشگاه با عنوان نمایشگاه فناوری نو و پیشرفته ایران پس از یک وقفه 9 ساله در سال 1393 با حضور تقریبی حدود 600 طرح فناورانه شروع به کار کرد و سومین دوره آن در سال 1394 برگزار گشت که طی آن بیش از 970 طرح فناورانه (70 طرح خارج استانی) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

از پنجمین دوره این رویداد در سال 1396، این نمایشگاه به نام به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی - رینوتکس (RINOTEX 2017) تغییر نام داد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1104

به "معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی؛ تاثیر تحریم ها را با اتکا به دانش و نوآوری می توان کاهش داد، در کنار فرش و خشکبار به عرصه صادرات دانش ورود کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی؛ تاثیر تحریم ها را با اتکا به دانش و نوآوری می توان کاهش داد، در کنار فرش و خشکبار به عرصه صادرات دانش ورود کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید