مرگ یک پدر و فرزند به دلیل گرما

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، مجتبی شجاعی شامگاه شنبه گفت: طبق بررسی نخست و شواهد پیداست که این 2نفر بیش از 48 ساعت قبل بر اثر مفقود شدن و متعاقب آن گرما و تشنگی در بیابان جازموریان فوت کرده اند .

مرگ یک پدر و فرزند به دلیل گرما

وی افزود: نزدیک به یک هفته متوسط دمای هوا در دلگان نزدیک به 50 درجه و بیش از آن بوده و آلودگی زیست محیطی جازموریان و حرکت ریزگردها در هوا نیز مردم را آزار داده به شکلی که ستاد مدیریت بحران این شهرستان به حالت آماده باش در آمده است .

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان؛ در شبانه روز گذشته دلگان با بیشینه دمای 50.3 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد و بالاترین دمای این شهر در چند سال اخیر را ثبت کرد.

محسن حیدری افزود: این دومین روز متوالی است که دمای هوای دلگان در غرب سیستان و بلوچستان به 50 درجه سلسیوس می رسد.

وی بیان کرد: براساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان گرمای هوا در استان ادامه دارد و در برخی مناطق انتظار می رود بر شدت گرما و افزایش دما اضافه کرده شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: موج گرمای فعلی مستقر در استان ممکن است برخی رکوردهای دمایی بلند مدت شهرهای استان را که عمدتا در تابستان ها به ثبت رسیده است را جابجا کند.

وی گفت: توصیه اکید می شود برای عبور از موج گرما نسبت به عدم رفت و آمدهای غیر ضروری در فضای باز، صرفه جویی و مدیریت منابع آب و برق، تهویه مناسب گلخانه ها و مرغداری ها، و برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی اقدام شود.

حیدری افزود: در شبانه روز گذشته فرایند افزایش دمای هوا در زاهدان نیز ادامه یافت و برای نخستین بار از ابتدای سال زراعی تا کنون بیشینه دمای هوا به 41 درجه سلسیوس رسید.

حیدری شرح داد: در 24 ساعت گذشته بیشینه دمای 18 شهر استان بین 40 تا 50 درجه سلسیوس شد.

وی ادامه داد: پس از دلگان، بیشترین دمای های ثبت شده به ترتیب در شهرهای، ایرانشهر با 47.8، هامون 47.7، زابل و هیرمند 47.6، زهک 47 و بزمان 46 درجه سلسیوس ثبت شده است.

منبع: عصر ایران

برای مطالعه بیشتر در این باره، گزارش شرایط خشکسالی در ایران را از سایت خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 892

به "مرگ یک پدر و فرزند به دلیل گرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ یک پدر و فرزند به دلیل گرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید