بازسازی عمارت جنانی همدان خوب پیش می رود

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسنا/ براساس سخنان مالک عمارت جنانی همدان، بازسازی عمارت جنانی همدان خوب پیش می رود.

بازسازی عمارت جنانی همدان خوب پیش می رود

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

علی جواهری اظهار کرد: در حال حاضر قسمت هایی از بنا که در فروردین امسال ریزش نموده بود بازسازی می گردد، بازسازی دیوار سمت کوچه به اتمام رسیده و قسمت حیاط نیز در حال بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه اکیپ بازسازی زیر نظر میراث فرهنگی همدان در مجموعه مشغول به کار هستند، اعلام کرد: هزینه بازسازی پس از اتمام کار برآورد خواهد شد، هزینه های بازسازی توسط میراث فرهنگی تأمین می گردد و درصدی هم بر عهده مالک است.

جواهری درباره زمان بندی بازسازی عمارت جنانی شرح داد: بازسازی این بنا زمانبر است، چرا که اگر ساختمان از صفر تا صد ساخته می شد، می توانستیم زمان تقریبی ساخت را تخمین بزنیم، اما در این مورد نمی توان تاریخ دقیقی درنظر گرفت.

مالک عمارت جنانی ادامه داد: به عنوان مثال برآورد پیمانکار برای بازسازی دیوار سمت کوچه 15 روز بود در حالیکه 40 روز طول کشید و اگر مسئله ای پیش نیاید حدود 40 روز دیگر بازسازی قسمت داخل حیاط طول می کشد.

عمارت جنانی یا مسافرخانه آبادانی ها بنایی تاریخی با قدمتی بیش از 80 سال است که آن را متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی می دانند. این بنا که سالیان سال در وضعیتی نگران کننده به سر می برد، در خیابان شهدای همدان واقع شده و پس از کش و قوس های فراوان قرار است پس از انجام عملیات بازسازی، به هتل سنتی تبدیل گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 426

به "بازسازی عمارت جنانی همدان خوب پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی عمارت جنانی همدان خوب پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید