لپ تاپ ایسوس ZenBook 14X OLED اسپیس ادیشن با نمایشگر خارجی 3.5 اینچی عرضه شد

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسوس به تازگی لپ تاپ تازه و مجذوب کننده خود یعنی ZenBook 14X OLED اِسپِیس ادیشن (ادیشن فضایی - Space Edition) را با نمایشگر خارجی به بازار عرضه کرد.

لپ تاپ ایسوس ZenBook 14X OLED اسپیس ادیشن با نمایشگر خارجی 3.5 اینچی عرضه شد

لپ تاپ ایسوس ZenBook 14X OLED ادیشن فضایی یکی از عجیب ترین و مجذوب نماینده ترین لپ تاپ هایی است که تا به امروز دیده اید. این محصول در ابتدا در نمایشگاه CES 2022 رسما رونمایی شد اما شرکت تایوانی نگفته بود چه زمانی رسما آن را راهی بازار می نماید تا که این اتفاق بالاخره روز گذشته رخ داد و یکی از نوآورانه ترین و چشم نوازترین لپ تاپ های دنیا برای خرید در دسترس نهاده شد.

این لپ تاپ قابلیت های بسیار فراوانی چه در زمینه قدرت پردازشی و چه در زمینه طراحی دارد که در ادامه به صورت خلاصه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت. طبق خبرهای رسمی منتشر شده، این محصول از تراشه نسل 12 اینتل یعنی Core i9-12900H به عنوان قلب تپنده بهره می برد. این پردازنده که در سه ماه نخست سال جاری هم راهی بازار شد، با لیتوگرافی اینتل 7 فراوری شده است و از 6 هسته کم مصرف با بیشینه فرکانسی 3.8 گیگاهرتز و 8 هسته قدرتمند با بیشینه فرکانسی 5.0 گیگاهرتز و بعلاوه 20 رشته فرعی بهره می برد. توان مصرفی پایه این پردازنده 45 است که در صورت استفاده از تمام توان به 115 وات هم افزایش پیدا می نماید. بنابراین می توان ادعا کرد نماینده نو ایسوس از لحاظ قدرت پردازشی فوق العاده سریع، قدرتمند و باکیفیت است.

این تراشه نو در کنار پردازشگر گرافیکی داخلی Iris XE GPU و 32 گیگابایت حافظه رم (در گران قیمت ترین مدل)، عهده دار فعالیت پردازشی و گرافیکی ZenBook 14X OLED است که باعث می گردد این محصول بسیار سریع باشد اما حیف شد که گرافیک مجزایی را در آن شاهد نیستیم چون در این صورت می شد این لپ تاپ را یکی از برترین ها در نوع خود دانست.

همانطور که از نام این محصول پیداست، نمایشگر آن 14 اینچی است و پنلی از نوع OLED دارد. نسبت تصویر این پنل به 16:10 می رسد و رفرش ریت آن هم 90 هرتزی است. یک انتخاب معقول از سوی ایسوس تا بدین ترتیب مصرف انرژی لپ تاپ بی جهت افزایش پیدا نکند چون 90 هرتز هم برای لذت بردن از انجام کارهای مختلف کاملا کافی به نظر می رسد.

اما این تمام ماجرا نیست. ایسوس یک نمایشگر ثانویه یا بهتر است بگوییم خارجی هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته که 3.5 اینچی است و روی درب لپ تاپ تعبیه شده است. این نمایشگر کوچک می تواند انیمیشن های مختلف، اعلانات، میزان شارژ باتری و تاریخ و ساعت را به نمایش بگذارد که واقعا کاربردی و عالی است. بعلاوه امکان شخصی سازی آن هم به وسیله خود کاربر وجود دارد. سایر بخش درب ظاهری فضایی و شبیه به فیلم های علمی-تخیلی دارد به این صورت که در نگاه اول شکل و شمایل سیستم های فضایی را در فکر کاربر تداعی می نمایند. بی جهت هم نیست که ایسوس تصمیم گرفته از چنین نامی برای این محصول استفاده کند.

مقاومت این لپ تاپ هم کاملا مورد تأیید استاندارد فرماندهی فضایی ایالات متحده آمریکا است به این معنا که ZenBook 14X OLED می تواند در برابر لرزش، دمای بسیار پایین و بالا مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد. این موضوع برای محصولی که تا این میزان قدرتمند است و توان مصرفی بالایی هم دارد کاملا ضروری بود که خوشبختانه ایسوس هم به فکر آن بوده و محصول خود را بسیار باکیفیت طراحی نموده است.

از آن جایی که این لپ تاپ 14 اینچی است، روی صفحه کلید آن هیچ بخش مجزایی برای اعداد در نظر گرفته نشده است. بنابراین باید به اعداد بخش بالایی صفحه کلید که کاربردهای دیگری هم دارند متوسل شوید که این موضوع مشکل خاصی هم ایجاد نمی نماید. خصوصا اینکه ایسوس تاچ پد ZenBook 14X OLED را به گونه ای طراحی نموده که کاربر می توانند اعداد را به صورت دیجیتالی روی آن ظاهر نموده و با آن ها کار خود را پیش ببرد. قابلیت مجذوب نمایندهی که در لپ تاپ های دیگر ایسوس هم شاهد آن هستیم.

برای این محصول از حسگر اثرانگشت استفاده شده که با کلید پاور آن در قسمت بالا-راست صفحه کلید ادغام شده است و عملکرد بسیار خوبی هم دارد. در اطراف محصول، 4 پورت USB-C، یک پورت USB 3.2 نسل 2 Type-A و یک پورت HDMI 2.0 را شاهد هستیم که باعث می شوند این محصول کاملا از لحاظ پورت و اتصالات غنی باشد. قیمتی که ایسوس برای ZenBook 14X OLED در نظر گرفته 2000 دلار است که بسیار زیاد به نظر می رسد اما از قلم نیاندازید قیمت پردازنده آن به تنهایی 620 دلار است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1282

به "لپ تاپ ایسوس ZenBook 14X OLED اسپیس ادیشن با نمایشگر خارجی 3.5 اینچی عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لپ تاپ ایسوس ZenBook 14X OLED اسپیس ادیشن با نمایشگر خارجی 3.5 اینچی عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید