قانون بازگشت به کار کارمندان پست کانادا از امروز اجرایی می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، داستان اعتصاب کارمندان پست کانادا هفته گذشته به نقطه اوج خود رسید: دولت فدرال اظهار داشت که با استفاده از قانون کارمندان پست را مجبور به بازگشت به کار خواهد نمود. پیشرفت محدود در جریان مذاکرات میان اتحادیه کارکنان پست کانادا و پست کانادا دولت فدرال را ناگزیر از ورود به مسئله و توسل به قانون نموده است.

قانون بازگشت به کار کارمندان پست کانادا از امروز اجرایی می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا توریستی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

نهایتا قانون C-89 یا قانون بازگشت به کار خدمات پستی در روز دوشنبه تصویب شد و از امروز ظهر اجرایی می گردد.

قانون بازگشت به کار چیست؟

قانون کار و مذاکرات همگانی در کانادا به دو طرف اجازه می دهد در مذاکرات شرایط و مزایای کار شرکت نمایند و اگر به نتیجه دلخواه نرسیدند وارد مرحله اعتصاب شوند.

اما چنانچه دو طرف به صورت مستقل نتوانند به توافق برسند، قانون بازگشت به کار به عنوان آخرین راه چاره به اجرا در خواهد آمد. بدیهی است دولت نمی تواند همه کارمندان را مجبور به کار کند. در صورتی که شغل های مورد نظر برای برقراری امنیت و سلامت شهروندان ضروری باشد، دولت های فدرال یا استانی می توانند به بعضی از کارمندان دستور بازگشت به کار بدهد.

اعتصاب چند ماهه در دانشگاه یورک تورنتو نیز به همین شکل با استناد به قانون بازگشت به کار از سوی دولت استانی اونتاریو به سرانجام رسید.

مایکل مک نیل، استادیار دانشکده حقوق دانشگاه کارلتون به گزارشگر هافتینگتون پست کانادا گفته است: هنگامی که در آنالیز های دولتی معین گردد میزان ضرر به عموم در اثر اعتصاب بیش از حد قابل قبول است، دولت می تواند کارمندان را مجبور به بازگشتن به کار کند.

ضرر اعتصاب کارمندان پست کانادا چیست؟

قید ضرر به برقراری امنیت و سلامت شهروندان نکته کلیدی مسئله است. سوال در واقع این است، ضرر اعتصاب کارمندان پست کانادا به برقراری امنیت و سلامت شهروندان چیست.

دولت در این مورد استدلال نموده است که ضرر وارده اقتصادی است. گفته می گردد خدمات پستی از نوع خدمات پایه است و اینکه اگر به سرعت به شرایط رسیدگی نگردد، کسب و کارهای کوچک که برای ارسال محصولاتشان در زمان اوج خرید، یعنی کریسمس، به پست وابسته هستند دچار ورشکستگی خواهند شد.

اجرای قانون بازگشت به کار به چه شکل است؟

در این مورد به خصوص، قانون C-98 نود روز به میانجی منتخب دولت فرصت می دهد تا به توافق میان اتحادیه و پست کانادا دست یابد. اگر این مرحله موفقیت آمیز نباشد، میانجی برای دو طرف توافقنامه ای طرح می نماید، یا یکی از پیشنهادات اخیر یکی از طرفین را می پذیرد.

در صورتی که کارمندان به کار بازنگردند، پست کانادا می تواند از آن ها شکایت کند، و در صورت سر باز زدن، حتی ممکن است با زندان یا جریمه نقدی رو به رو شوند. به عنوان مثال، ممکن است از هزار تا پنجاه هزار دلار روزانه برای کسانی که از قانون سر باز می زنند در نظر گرفته گردد، و تا صدهزار دلار روزانه برای پست کانادا و اتحادیه، در صورتی که معین گردد در صدد ایجاد اخلال در بندهای توافقنامه هستند.

نهایتا اخراج از کار، آخرین گزینه است.

بسته های کریسمس چه می گردد؟

معلوم نیست. این شرایط مخصوصا برای ایرانیان کانادا که به علاوه کریسمس و جشن سال نو، ممکن است منتظر بسته های حاوی آجیل و شیرینی شب چله باشند بغرنج تر است. آیا بالاخره مرسولات پستی را دریافت خواهیم کرد؟ همچنان امیدوار باشید، هنوز دیر نشده.

اعتصاب پست کانادا ایرانیان کانادا ایرانیان مونترال پست کانادا خبرهای کانادا سال 2019 سال نو میلادی شب چله قانون بازگشت به کار کریسمس

منبع: مداد
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 415

به "قانون بازگشت به کار کارمندان پست کانادا از امروز اجرایی می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "قانون بازگشت به کار کارمندان پست کانادا از امروز اجرایی می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون بازگشت به کار کارمندان پست کانادا از امروز اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید