علی اف از مذاکره جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای معین خطوط مرزی اطلاع داد

به گزارش چه خبر آنلاین، رئیس جمهوری آذربایجان به همتای قزاقستانی خود اطمینان داد: باکو و ایروان در حال اجرا مذاکراتی برای مشخص خطوط مرزی هستند، هیچ گونه درگیری نظامی در مرز این کشور با ارمنستان رخ نداده و اوضاع کاملاً باثبات است.

علی اف از مذاکره جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای معین خطوط مرزی اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) در جریان مذاکرات تلفنی با قاسم ژومارت توکایف همتای قزاقستانی خود، به وی اطمینان داد که مقامات باکو و ایروان در حال اجرا مذاکراتی در مورد معین کردن خطوط مرزی بین دو کشور هستند.

طبق اطلاعات دفتر ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی اف در جریان این مکالمه تلفنی، رئیس جمهوری قزاقستان که نگران وخامت اوضاع در منطقه قفقاز جنوبی بود، را در جریان حوادث اخیر در بعضی مناطق مرزی آذربایجان و ارمنستان قرار داده و یادآور شد که در حال حاضر فرایند معین خطوط مرزی بین دو کشور جریان دارد و واکنش طرف ارمنستانی به شرایط بوجود آمده در مرز بیش از اندازه بوده است.

رئیس جمهوری آذربایجان تأکید کرد که هیچ گونه درگیری نظامی در مرز این کشور با ارمنستان رخ نداده، اوضاع کاملاً باثبات است و مذاکرات دو طرف ادامه دارد.

علی اف یادآور شد: مراجعه دولت ارمنستان به سازمان پیمان امنیت جمعی در رابطه با شرایط خطوط مرزی، تنها تلاشی برای بین المللی کردن این فرایند بوده و اقدامی کاملاً بی نتیجه و بدون اساس است.

لازم به یادآوری است که وزارت دفاع ارمنستان روز گذشته گفت که واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان همچنان در خاک ارمنستان حضور دارند، البته شرایط باثبات است و آنها هیچ تلاشی برای وخیم تر کردن اوضاع انجام نمی دهند.

در این رابطه، سازمان پیمان امنیت جمعی نیز در حال اجرا رایزنی هایی برای یاری به حل و فصل اختلافات مرزی بین ارمنستان و آذربایجان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 862

به "علی اف از مذاکره جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای معین خطوط مرزی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف از مذاکره جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای معین خطوط مرزی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید