صف چینی ها در آرایشگاههای ووهان

به گزارش چه خبر آنلاین، با خاتمه قرنطینه دو ماهه در ووهان مرکز استان هوبی چین و کانون شیوع ویروس کرونا، اکنون مردم برای اصلاح موی سر خود مقابل آرایشگاه های این شهر صف کشیده اند.

صف چینی ها در آرایشگاههای ووهان

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایرنا ووهان 11 میلیون نفره اوائل بهمن ماه سال گذشته (1398) به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد و روز شنبه این هفته برابر با 9 فروردین 1399 بعد از افزون بر دو ماه از قرنطینه خارج شد و مردم اجازه یافتند در سطح شهر و خیابان ها تردد نمایند.

اکنون بعد از دو ماه تعدادی از مغازه های شهر از جمله آرایشگاه ها شلوغ شده و مردمی که برای اصلاح به این مغازه آمده اند به دلیل تعداد زیاد مشتریان مجبور شده اند صف تشکیل دهند و در نوبت بیایستند.

با شلوغ شدن آرایشگاه ها، تعداد آرایشگاه های سیار نیز در شهر افزایش یافته است بعضی از آرایشگرها در پارک ها و خیابان ها بساط خود را پهن نموده و به اصلاح موی مردم مشغول هستند.

اصلاح موی سر مردان در چین از 30 تا 160 یوان (هر دلار آمریکا 6. 7 یوان) هزینه دارد اما این روزها به دلیل شلوغی آرایشگاه ها، آن ها از اصلاح های وقت گیر و به اصطلاح مدل دار خودداری نموده و تنها به اصلاح ساده که حدود 15 دقیقه وقت می گیرد می پردازند.

پیشتر و در حین قرنطینه نیز تعدادی از آرایشگرهای شهر به صورت داوطلبانه اقدام به آرایش موی سر پرستاران و پزشکان نموده بودند.

ساکنان ووهان که در خارج از این شهر کار یا زندگی می نمایند از 9 فروردین اجازه یافته اند شهر را ترک نمایند اما هنوز کسی نمی تواند وارد شهر گردد قرار است از 8 آوریل (20 فروردین) ورود به این استان هم به شرط داشتن کد بهداشتی مجاز گردد.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز پنجشنبه در ووهان چین به 50 هزار و 7 نفر رسیده که 2 هزار و 559 تن فوت شده و 46 هزار و 320 نفر بهبود یافته اند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 109

به "صف چینی ها در آرایشگاههای ووهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف چینی ها در آرایشگاههای ووهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید