سامسونگ از گلکسی زد فولد 5 با لولای تازه رونمایی کرد

به گزارش چه خبر آنلاین، سامسونگ امروز در رویداد گلکسی آنپکد 2023، در کنار گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 5 از گلکسی زد فولد 5 هم رونمایی کرد. این گوشی برخلاف نسل قبلی با تغییر ظاهری خاصی روبرو نشده و با همان طراحی تکراری به دست کاربران می رسد. در ادامه به مشخصات گلکسی زد فولد 5 می پردازیم.

سامسونگ از گلکسی زد فولد 5 با لولای تازه رونمایی کرد

ماه ها قبل شایعاتی مبنی بر کوچک تر شدن ابعاد این گوشی نسبت به نسل قبلی منتشر شده بود ولی سامسونگ بار دیگر تصمیم گرفته از همان نمایشگر 7.6 اینچی برای داخل گوشی و از نمایشگر 6.2 اینچی برای بخش بیرونی استفاده کند. رزولوشن این دو نمایشگر به ترتیب 1812 در 2176 و 904 در 2316 است و هر دو رفرش ریت 120 هرتز را ارائه می نمایند. البته حداکثر روشنایی نمایشگر اصلی این گوشی حالا به 1750 نیت می رسد که نسبت به روشنایی 1000 نیتی نسل قبلی، با افزایش قابل توجهی در این زمینه روبرو هستیم.

با توجه به اینکه شرکت های چینی پیروز شده اند چین خوردگی نمایشگر در گوشی های تاشو را به طور قابل توجهی کاهش دهند، در این گوشی هم به لطف استفاده از لولای نو، چین خوردگی نمایشگر دیگر توجه زیادی را جلب نمی نماید. همین لولا هم به گلکسی زد فولد 5 اجازه می دهد در حالت بسته شده، دو قسمت نمایشگر را به طور کامل روی یکدیگر قرار دهد و دیگر شاهد شکاف بین دو قسمت نمایشگر نیستیم.

ضخامت این گوشی در حالت بسته به 13.4 میلی متر می رسد و وزن آن 253 گرم است. این یعنی در مقایسه با نسل قبلی ضخامت و وزن کمتری دارد. در خصوص پشتیبانی این گوشی از جایگاه قلم S Pen شایعات زیادی مطرح شده بود ولی در گلکسی زد فولد 5 مانند نسل قبلی خبری از جایگاه مربوط به این قلم نیست و کاربران باید آن را به طور جداگانه خریداری نمایند. سامسونگ برای این گوشی طراحی قلم S Pen را اندکی تغییر داده که حالا ضخامت کمتری دارد و در کل خوش دست تر شده است. این گوشی هم به لطف بهره گیری از گواهی IPX8 یک گوشی تاشو ضدآب محسوب می گردد و با خیال راحت می توانید آن را درون آب بیندازید.

از نظر سخت افزاری، این گوشی مانند گلکسی زد فلیپ 5 و گوشی های سری گلکسی S23، از نسخه بهبود یافته اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می نماید.البته با توجه به اینکه این گوشی میزان بزرگ تری نسبت به گوشی های سری گلکسی S23 دارد، بنابراین کنترل حرارت با عملکرد بهتری صورت می گیرد.

دوربین اصلی مانند نسل قبلی مبتنی بر سنسور 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی واقع شده است. بعلاوه باید به دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی تعبیه شده در نمایشگر بیرونی و سلفی 4 مگاپیکسلی قرار گرفته زیر نمایشگر داخلی هم اشاره کنیم. با توجه به این دوربین ها، سامسونگ تصمیم گرفته از همان دوربین های استفاده شده در زد فولد 4 برای این گوشی بهره ببرد.

باتری این گوشی مانند زد فولد 4 دارای ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعتی است که با وجود ثابت ماندن ظرفیت باتری، سامسونگ می گوید چیپست نو منجر به افزایش عمر باتری شده است. این باتری از شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می نماید. این یعنی با استفاده از شارژ سیمی، در عرض نیم ساعت 50 درصد باتری شارژ می گردد که در مقایسه با گوشی های چینی، سرعت شارژ بالایی به حساب نمی آید. این گوشی با قیمت پایه 1800 دلار از تاریخ 20 مرداد راهی بازار می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1481

به "سامسونگ از گلکسی زد فولد 5 با لولای تازه رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از گلکسی زد فولد 5 با لولای تازه رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید