رونمایی از سردیس پورحیدری، بازیکن تیم ملی فوتبال در محله قیطریه خبرنگاران

به گزارش چه خبر آنلاین، شهردار منطقه یک تهران گفت: آئین پلاک کوبی خیابان و رونمایی از سردیس منصور پورحیدری بازیکن و مربی تیم ملی فوتبال ایران در محله قیطریه صورت گرفت.

رونمایی از سردیس پورحیدری، بازیکن تیم ملی فوتبال در محله قیطریه خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در آئین پلاک کوبی خیابان و رونمایی از سردیس منصور پورحیدری بازیکن و مربی فقید تیم ملی فوتبال ایران در محله قیطریه اظهارداشت: اسامی پهلوانان نامداری، چون منصور پورحیدری باعث عزت کوچه ها و خیابان های شهر است چرا که اینان علاوه بر ورزشکار و مربی بودن، آنچه که باعث ماندگاری نامشان شد، خصایص اخلاقی، مردم داری، منش پهلوانی و علقه های دینی و ملی آن ها است.

موسوی اضافه نمود: یاد و خاطره این ورزشکار پیشکسوت و مردمی همواره زنده است و امیدواریم با نامگذاری خیابانی به نام ایشان فرهنگ جوانمردی و فتوت که مرام و مسلک این شخصیت ورزشی بود در جامعه رواج بیشتری یابد.

حجت نظری رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم اعلام کرد: شهر با اسامی این شخصیت ها و یادآوری خاطره ها، خدمات و زحمات آنان دارای هویت جدیدی می گردد و ضرورت دارد این فرایند که در دوره پنجم مدیریت شهری تهران برای بعضی مفاخر درگذشته صورت گرفته، برای کسانی که در قید حیات هستند و هم اکنون از فعالیت حرفه ای فاصله گرفته اند نیز انجام گردد تا پیشکسوتان ما احساس نمایند عملکردشان از سوی جامعه شایسته تقدیر است.

نظری گفت: هویت جمعی و تاریخی ما از امروز برای این خیابان که به نام منصور پورحیدری نامگذاری شده، رنگ و بوی دیگری خواهد گرفت و امیدوار هستیم شاهد الگوسازی و ترویج منش و اخلاق این چنین ورزشکارانی در سطح شهر باشیم.

فریده شجاعی همسر منصور پورحیدری بازیکن اسبق تیم های فوتبال و بسکتبال باشگاه تاج سابق و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد نیز ضمن تشکر از شورای اسلامی شهر و شهرداری منطقه یک در انجام چنین اقداماتی در سطح شهر، از زنده ماندن یاد منصور پورحیدری با این اقدام فرهنگی ابراز خرسندی کرد.

لازم به ذکر است؛ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره منصور پورحیدری بازیکن و مربی فقید فوتبال ایران، خیابان روشنایی در محدوده محله قیطریه، به خیابان منصور پورحیدری به علت قرار داشتن منزل مسکونی وی در این خیابان تغییر نام پیدا کرد و همچنین از سردیس این ورزشکار پیشکسوت در خیابان یاد شده رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 725

به "رونمایی از سردیس پورحیدری، بازیکن تیم ملی فوتبال در محله قیطریه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سردیس پورحیدری، بازیکن تیم ملی فوتبال در محله قیطریه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید