روسیه: هیچ&zwnjگونه تخلف جدی در انتخابات ونزوئلا مشاهده نشد

به گزارش چه خبر آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه ناظران خارجی هیچ گونه تخلف جدی در انتخابات پارلمانی ونزوئلا مشاهده نکرده اند، تأکید کرد که انتخابات ونزوئلا از بسیاری جهات دموکراتیک تر از انتخابات کشور های غربی مدعی دموکراسی بوده است.

روسیه: هیچ&zwnjگونه تخلف جدی در انتخابات ونزوئلا مشاهده نشد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از ریانووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دوشنبه شب طی بیانیه ای با تأکید بر اینکه انتخابات پارلمانی ونزوئلا طبق اظهارات ناظران در سطح بسیار بالایی از سلامت و بدون هرگونه تخلف جدی برگزار شده است، از کشورهایی که انتخابات ونزوئلا را زیر سؤال می برند به شدت انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه خود در مورد انتخابات پارلمانی ونزوئلا اعلام نمود: ناظران بین المللی از جمله ناظران روسی که بر فرآیند انتخابات در ونزوئلا نظارت داشند، کوشش های مقامات ونزوئلا برای سازماندهی این انتخابات را ستودند. هیچ گونه تخلف جدی مشاهده نشد. امکانات و شرایطی که در انتخابات های دیگر وجود دارد، از جمله ماشین های رأی گیری پیشرفته و حضور وسیع گروه های مخالف دولت تقریباً در همه جا برقرار بود.

وی اضافه کرد: از بسیاری جهات، فرآیند انتخابات در ونزوئلا در مقایسه با بعضی کشورهایی که عادت نموده اند خود را معیار دموکراسی جلوه دهند، شفاف تر و مسئولانه تر سازماندهی شده بود.

زاخارووا در ادامه این بیانیه در واکنش به اظهارات منفی مقامات غربی درباره انتخابات ونزوئلا توضیح داد: دولت هایی که اخیراً اعلام نموده اند که نتیجه انتخابات ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسند، همان هایی هستند که علی رغم دعوت رسمی از اعزام ناظران خود به ونزوئلا امتناع ورزیدند. آنها باید نشان دهند که می توانند واقعیت های عینی را بپذیرند، به خواست میلیون ها شهروند ونزوئلایی که طبق قانون اساسی در پای صندوق های رأی حاضر شدند و از حق خود برای مشارکت در آینده کشورشان دفاع کردند، احترام بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: آنهایی که انتخابات را تحریم کردند، به طور تعیین برای رقابت علنی در یک فرآیند دموکراتیک آماده نبودند و ترجیح داده اند که از مسیرهای خارج از قانون اساسی برای دستیابی به قدرت کوشش نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 581

به "روسیه: هیچ&zwnjگونه تخلف جدی در انتخابات ونزوئلا مشاهده نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: هیچ&zwnjگونه تخلف جدی در انتخابات ونزوئلا مشاهده نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید