روسیه: با تحریم های اتحادیه اروپا مقابله به مثل خواهیم کرد

به گزارش چه خبر آنلاین، وزارت خارجه روسیه ضمن غیرقانونی و بی اساس خواندن تحریم های اتحادیه اروپا علیه بعضی اشخاص حقیقی و حقوقی روسی به بهانه دخالت در حملات سایبری، بر حق مسکو برای مقابله به مثل با این اقدام بروکسل تأکید کرد.

روسیه: با تحریم های اتحادیه اروپا مقابله به مثل خواهیم کرد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که این کشور به تحریم های اتحادیه اروپا علیه شهروندان و سازمان های روسیه به خاطر اینکه گویا در حملات سایبری دخیل بوده ا ند، پاسخ متقابل و مقابله به مثل خواهد نمود.

در بیانیه روز آدینه وزارت خارجه روسیه در این رابطه آمده است: مطمئناً اقدام غیردوستانه اتحادیه اروپا بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. همانطور که بر همه روشن است در عرصه دیپلماسی، همه چیز به صورت متقارن است.

این وزارتخانه با یادآوری اینکه، تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال چنین تحریم هایی موجب تعجب و تأسف مقامات مسکو است، اضافه نمود: مجدداً همه چیز بدون داشتن دلایل و شواهد اثبات کننده و تنها بهانه ساختگی دخالت در بعضی حملات سایبری که در گذشته اتفاق افتاده، صورت گرفته و وجود تمایلات سیاسی این تصمیم گیری کاملاً واضح است.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تصمیم بروکسل از لحاظ حقوقی پایه و اساس منطقی ندارد، برای اینکه مسئله بر سر این است که گویا، شهروندان روس در حوادث اتفاق افتاده در سال 2018، یعنی یک سال قبل از ایجاد مکانیسم تحریم های سایبری که توسط اتحادیه اروپا فعال شده، مشارکت داشتند. به عبارت دیگر، آنها به صورت عقب گرد این قانون را مورد اجرا گذاشته اند ، در حالیکه از لحاظ حقوقی، قوانین از زمان به اجرا گذاشته شدن، اثربخشی دارند و نمی توان از آنها برای گذشته استفاده کرد.

در این بیانیه تأکید شده است که مقامات مسکو بارها به اتحادیه اروپا نسبت به عواقب منفی تکرار اقدامات آنها در اعمال تحریم های یک جانبه هشدار داده است. علاوه بر این، این تحریم ها از لحاظ حقوق بین المللی کاملاً غیرقانونی هستند.

لازم به یادآوری است که اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه، در چارچوب رژیم ساده شده تحریم های این سازمان در مورد حملات سایبری، که یک سال پیش ایجاد شده است، اقدامات محدود کننده ای را علیه بعضی ساختارها و شهروندان روسیه، چین و کره شمالی، که به عقیده مقامات بروکسل در حملات سایبری دخالت داشته اند ، اعمال کرد. در فهرست این تحریم ها اسامی شش شخصیت حقیقی و سه سازمان آمده است که مشمول اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا شده اند.

طبق اعلام اتحادیه اروپا، آنها مسئول حمایت یا مشارکت در حملات سایبری یا کوشش برای انجام آنها، از جمله حمله سایبری علیه سازمان منع سلاح های شیمیایی ( OPCW ) و همچنین حملات سایبری به سازمانهای WannaCry ، NotPetya و Operation Cloud Hopper هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 350

به "روسیه: با تحریم های اتحادیه اروپا مقابله به مثل خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: با تحریم های اتحادیه اروپا مقابله به مثل خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید